Trias zmodernizuje amerykańskie kina

opublikowano: 20-01-2019, 22:00

Polska spółka z pomocą Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu założyła biuro w Nowym Jorku. Realizuje już pierwsze kontrakty w USA.

Każdego roku setki tysięcy Polaków wędruje do kin, by oglądać efekty pracy amerykańskich filmowców. Tymczasem amerykańscy widzowie będą mogli wkrótce oglądać w kinach efekty pracy Polaków. Za ocean wybrała się grupa Trias, która od lat rozwija biznes w branży oświetleniowej i po zdobyciu pierwszego dużego kontraktu w USA zdecydowała się na uruchomienie tam biura.

Grupa Trias, którą kieruje Zbigniew Klonowski, w ubiegłym roku
zaczęła organizować kongresy, które mają łączyć polskie firmy z polonijnymi
przedsiębiorcami i specjalistami. Przy ekspansji w USA zamierza wykorzystać
narodowe związki.
Zobacz więcej

POLONIJNA WSPÓŁPRACA:

Grupa Trias, którą kieruje Zbigniew Klonowski, w ubiegłym roku zaczęła organizować kongresy, które mają łączyć polskie firmy z polonijnymi przedsiębiorcami i specjalistami. Przy ekspansji w USA zamierza wykorzystać narodowe związki. Fot. ARC

— Otworzyliśmy biuro w Nowym Jorku, które jest dla naszej grupy pierwszą zagraniczną placówką. Podjęliśmy strategiczną decyzję, że będziemy aktywnie poszukiwać nowych klientów na tym rynku — mówi Zbigniew Klonowski, prezes grupy Trias.

Rozwój z partnerem

Pierwszym amerykańskim kontraktem grupy Trias jest modernizacja techniczna sieci kin Regal, która ma ponad 550 placówek. Od 2017 r. właścicielem sieci Regal jest brytyjski Cineworld, który w Polsce ma kina Cinema City. To właśnie dzięki tym związkom biznesowym Trias zdobył amerykańskie zlecenie. W kinach za oceanem będzie instalować ekrany LED o niestandardowych kształtach.

— Nasza grupa działa przede wszystkim na rynku polskim, ale przez ostatnie dwie dekady realizowaliśmy kontrakty w niemal wszystkich krajach europejskich i Japonii. Z reguły wyglądało to tak, że któryś z naszych polskich partnerów biznesowych zlecał nam realizację projektu w innym kraju. W USA było podobnie — sieć kin, z którą współpracujemy od dawna, zainwestowała na tamtym rynku i zaczęła modernizować obiekty — mówi Zbigniew Klonowski.

W uruchomieniu nowojorskiego biura spółce pomagała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH).

— Misją PAIH jest zwiększanie zasięgu i dynamiki internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Wiemy, z iloma wyzwaniami musi zmierzyć się przedsiębiorstwo rozpoczynające działalność w nowym kraju. Dlatego w pierwszym etapie wejścia na rynek tak ważne jest wsparcie firmy w poradzeniu sobie z formalnościami, które są specyficzne dla konkretnego państwa i zazwyczaj odmienne od tych, do których przedsiębiorca przywykł w Polsce. Sprawny debiut Trias International jako polskiego inwestora w USA to duża satysfakcja dla naszego zespołu — mówi Krzysztof Grabowski, business development manager w Zagranicznym Biurze Handlowym PAIH w Nowym Jorku.

Świecący biznes

Grupa Trias działa na rynku od 1996 r. Od początku jej biznes opierał się na sprzęcie audio-video oraz instalacjach oświetleniowych. Z czasem działalność została rozszerzona o komplementarne usługi.

— Wypracowujemy około 60 mln zł przychodów rocznie na poziomie grupy. Największą część biznesu stanowi spółka Trias AVI, która realizuje instalacje świetlne i multimedialne w biurach, obiektach sportowych i galeriach handlowych. Popyt na tego typu realizacje szybko rośnie — mówi Zbigniew Klonowski.

Drugim filarem biznesu grupy jest spółka VES, obsługująca co roku ponad 500 eventów w Polsce.

— Mamy też spółki, które zarządzają dużymi obiektami: Netto Areną w Szczecinie i G2A Areną w Rzeszowie, a także spółki, wyspecjalizowane w obsłudze technicznej dużych obiektów. Nowym projektem jest Kongres 60mln, który w założeniu ma łączyć krajowych przedsiębiorców z Polonią. Jego pierwsza edycja odbyła się w ubiegłym roku w Miami, a w tym roku kongres odbędzie się w kilku kolejnych miastach — mówi Zbigniew Klonowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu