Trzecia generacja tabletu Amazona

Łukasz OstruszkaŁukasz Ostruszka
opublikowano: 2013-09-26 00:00

Największa księgarnia świata zaprezentowała trzecią generację tabletu Kindle Fire.

Kindle Fire HDX kosztuje od 229 USD do 479 USD. Na zakup poprzedniej generacji wystarczyło 199 USD, ale cena jest ciągle niższa niż w Apple’u, bo za gadżet sygnowany „nadgryzionym jabłuszkiem” trzeba wyłożyć minimum 329 USD.

Nowy tablet ma lepszy ekran, szybszy procesor, może korzystać z sieci bezprzewodowej 4G i jest lżejszy od poprzednika.

Nabywcy będą mogli wybrać mniejszą 7-calową wersję lub nieco większą wyposażoną w ekran 8,9 cala. Koncern ma więc zupełnie inne podejście biznesowe niż rywale. Apple zarabia na każdym sprzedanym iPadzie, a Amazon chce skorzystać na dystrybucji filmów, książek i muzyki.

— Chcemy zarabiać pieniądze, gdy ludzie korzystają z naszych urządzeń, a nie wtedy, gdy je kupują — powiedział Jeff Bezos, twórca i prezes Amazona.