TUI idzie do młodych

opublikowano: 06-02-2012, 00:00

Biuro wodzi na pokuszenie bezdzietne pary. To może być strzał w dziesiątkę — mówią rywale.

TUI Poland ma pomysł na zdobycie nowych klientów. Pod hasłem TUI Fresh kryje się oferta dla par i młodych osób w trzech pułapach cenowych: od 1597 zł, od 1797 zł i od 1997 zł (na głowę) w 3- i 4-gwiazdkowych hotelach w pobliżu centrów miast w Grecji, Bułgarii i Turcji. Najwięcej ofert jest poza szczytem sezonu: w maju, czerwcu, wrześniu i październiku.

— Zdecydowaliśmy się na rozbudowywanie porftela wycieczek, znalezienie nowych obiektów i zwiększenie możliwości wyboru u konsumentów, którzy ze względu na naszą dotychczasową koncentrację na ofertach rodzinnych, nie sięgali po katalogi TUI — mówi Marek Andryszak, prezes TUI Poland.

Zapowiada, że z 14 tys. miejsc hotelowych z oferty TUI Fresh ma nadzieję zapełnić w tym roku 7 tys.

— To myślenie zgodne ze standardami na rynku. Wszyscy widzimy pewne symptomy recesji, a podczas recesji lepiej sprzedaje się produkt tani. TUI próbuje wejść w segment, który będzie istotny w tym sezonie, a jeśli złe czasy potrwają dłużej, to także w przyszłych. Konkurencja bacznie to obserwuje i jeśli się okaże, że TUI Polska dobrze trafiło, inni pójdą w ślady tej firmy — uważa Grzegorz Karolewski, dyrektor generalny Oasis Tours.

Tego, że naśladowcy się znajdą, jest pewien prezes TUI Poland. Uważa, że to jego biuro jako pierwsze wprowadziło rozbudowaną ofertę dla rodzin z dziećmi. Dopiero od niedawna oferty rodzinne (Figlokluby) rozwija np. Rainbow Tours. Ale niemiecka firma nie zawsze jest pierwsza na rynku. TUI Poland rozpocząłsprzedaż biletów lotniczych dopiero w październiku ubiegłego roku, gdy taką ofertę miały już m.in. Itaka, Rainbow Tours czy Triada. TUI Poland, które dawniej było kojarzone z droższymi wakacjami w najlepszych hotelach skierowanych do rodzin z dziećmi, od ponad roku walczy o nowe segmenty klientów. W 2010 r. touroperator ściął ceny. W ubiegłym roku wprowadził sprzedaż biletów lotniczych. W ubiegłym roku miał 489 mln zł przychodów wobec 395 mln zł rok wcześniej, a liczba klientów urosła ze 116 tys. do 166 tys.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane