Dariusz Stokowski, prezes Nova Group, kontrolującego giełdowy 4fun Media, wpada do biura pełen entuzjazmu. Owszem, fundusz przepalił ostatnio trochę gotówki na np. produkcję replik samochodu cobra, ale teraz ma nową, dużą inwestycję z branży, na jakiej Stokowski zna się najlepiej. Prezes uruchamia macbooka i pokazuje filmiki z Times Square z migającymi ekranami LED w roli głównej.

— Jak na to patrzę, to mam gęsią skórkę. To jest sexy — mówi Dariusz Stokowski.
Ma i nie ma
Nova Group od wczoraj jest właścicielem Screen Network, lidera cyfrowych nośników reklamowych (tzw. digital singage) w Polsce. Negocjacje i badanie spółki trwało ekspresowe dwa tygodnie. Pewne jest to, że Screen Network dysponuje 45 tys. nośników w 7 tys. miejsc, co miesiąc zapewniających 100 milionów unikalnych kontaktów reklamowych. Do tego dochodzą wielkoformatowe, 50-metrowe ekrany na parkingach przy Tesco. Ale Screen Network ma coś jeszcze — słabą płynność finansową, pokaźne długi oraz 5 mln zł straty w 2012 r.
— Spółka po trudniejszym 2012 r. potrzebowała zmiany — partnera, który coś wykreuje. Nova Group wchodzi na rynek, który rośnie dwucyfrowo rok do roku. Wierzę w nowego inwestora i jego kompetencje, które wnosi do spółki. Inwestor bierze większość akcji, ale też ryzyko na siebie — mówi Maciej Hazubski, prezes IQ Partners, który przed transakcją kontrolował ponad 30 proc. akcji spółki.
Weteran ze Stroera
IQ Partners zarobił na Screen Network swoje, bo w 2011 r. sprzedał część udziałów Enterprise Investors. Stawkę inwestorów uzupełniał Business Angel Seedfund, który wszedł do spółki rok wcześniej niż Enterprise Investors. Nova Capital zapłaciła za przejęcie 51 proc. akcji Screen Network, a potem, według informacji „PB”, wyłoży około 2,5 mln zł na objęcie nowej emisji akcji. Podwyższenie kapitału spółki pozwoli spłacić jej zadłużenie i przywrócić jej biznesowy krwiobieg. Dalszy scenariusz jest z pozoru prosty: nowy prezes Janusz Malinowski, wieloletni szef Stroera, restrukturyzuje i stawia spółkę na nogi. Potem trafia ona w objęcia 4fun Media — telewizji, która w zeszłym roku wypracowała ponad 8 mln zł zysku i staje się telewizją na ulicy.
— Już w tym roku Screen Network będzie rentowny. Strategicznym celem transakcji jest maksymalne wykorzystanie synergii w obszarze outdorowych kompetencji i zasobów Screen Network z potencjałem produkcyjnym oraz kontentem telewizyjnym, jaki posiada 4fun Media — zaznacza Dariusz Stokowski.