Twórca Goldenline inwestuje w StarOfService

Wiara we francuską spółkę połączyła Polaka z założycielami BlaBlaCar i byłym szefem Fotolii.

Płacąc 8,5 mln zł, w styczniu 2016 r. Agora przejęła 53 proc. udziałów w serwisie społecznościowym Goldenline. Łącznie z pakietem kupionym w 2011 r. dało jej to 89 proc. Niewielkim udziałowcem przedsięwzięcia pozostaje spółka kontrolowana przez jego twórcę — Mariusza Gralewskiego. Jest on także zaangażowany m.in. w Znanegolekarza.pl i Docplanner. Ostatnio dołączył zaś do grona inwestorów francuskiego StarOfService’u. Nie ujawnia jednak skali swojego zaangażowania. Wcześniej zainwestował w spółki z Hiszpanii, Ukrainy, Austrii i Holandii.

— W Polsce są ciekawe pomysłów, ale uważam, że rynek jest szerszy niż tylko nasz kraj — zaznacza Mariusz Gralewski. StarOfService to serwis internetowy kojarzący takich usługodawców jak np. hydraulicy czy nauczyciele języków z klientami z najbliższej okolicy. Został uruchomiony w 2013 r. i do dziś dorobił się wersji dla wielu krajów, w tym Polski.

W transzy pozyskiwania kapitału, w której wziął udział Mariusz Gralewski, serwis dofinansowali również Andrea Piccioni i Silvio Pagliani, znani we włoskim e-commerce, oraz fundusze Enern Investments i Point Nine Capital. Wcześniej w przedsięwzięcie zaangażowali się Frederic Mazzella i Francis Nappez, założyciele BlaBlaCar, czy Oleg Tscheltzoff, były prezes Fotolii.

— Chcemy razem z nimi stworzyć coś w rodzaju Ubera dla profesjonalnych usług lokalnych i już rozwijamy się w bardzo szybkim tempie — mówi Lucas Lambertini, współzałożyciel i prezes StarOfService’u.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Twórca Goldenline inwestuje w StarOfService