Spółka zdecydowała się na zamknięcie około 80 nierentownych i nieperspektywicznych sklepów i wycofaniu się z zagranicznych rynków, czyli z Rumunii i Słowacji.

- Przyjrzeliśmy się dokładnie naszym lokalizacjom i ich potencjale rentowności. Poprzez zamknięcie nierentownych i nierokujących sklepów spółka ograniczy ubytki gotówki, a z drugiej strony poprawi płynność finansową, dzięki efektowi uwolnienia kapitału obrotowego - mówi Bogusz Kruszyński, p.o. Prezesa Zarządu TXM.
Zaprezentowany zarys planu restrukturyzacyjnego zakłada również dostosowanie oferty sprzedawanych produktów, ukończenie realizacji strategii dla wybranych grup asortymentowych oraz optymalizację procesu zarządzania zapasami pomiędzy placówkami handlowymi.
- Niezwykle istotna będzie optymalizacja naszej oferty asortymentowej. Sprzedaż odzieży to core business naszej działalności, dlatego produkty jakie sprzedajemy muszą być dostosowane do oczekiwań i gustów naszych klientów. Poprawi to atrakcyjność naszej oferty, co przyczyni się do wzrostu sprzedaży sieci - mówi Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM.
Pod koniec maja bieżącego roku Spółka poinformowała o zawarciu aneksu do umowy z bankami finansującymi (PKO BP S.A. oraz ING S.A.) o utrzymaniu status quo spłaty zadłużenia. Aneks zagwarantował spółce wydłużenie obowiązującej umowy oraz okresów kredytowania.
Zgodnie ze wcześniejszymi założeniami Spółka chce, aby propozycje układowe zagwarantowały pełne zaspokojenie wierzycieli w zakresie kwot głównych, częściowo w formie konwersji wierzytelności na akcje nowej emisji, a częściowo w postaci spłat.
