Uber patentuje system analizy zachowań kierowców

  • PAP
opublikowano: 11-06-2018, 12:29
aktualizacja: 11-06-2018, 12:30

Uber chce opatentować system sztucznej inteligencji, który ma pomóc firmie wykrywać pasażerów zachowujących się w niewłaściwy sposób. System ma także służyć do badania interakcji użytkowników z aplikacją Ubera - poinformował serwis Gizmodo.

Według dokumentów patentowych, które według serwisu Gizmodo wpłynęły do właściwego urzędu, nowy system Ubera ma pozwalać firmie na szczegółowe badanie zachowania kierowców oraz pasażerów podczas przejazdów.

ARC

Aplikacja wyposażona w algorytm, który chce opatentować firma, będzie rejestrowała np. liczbę popełnianych przez użytkownika błędów podczas pisania na klawiaturze telefonu i precyzję, z jaką klika on w linki i przyciski wewnątrz aplikacji. Aplikacja ma także zapisywać prędkość chodu użytkownika bezpośrednio przed zamówieniem przejazdu w Uberze.

Media spekulują, że nowy patent Ubera może w przyszłości mieć bardzo szerokie zastosowanie. Do tej pory firma nie sprecyzowała zamiarów, które towarzyszą stworzeniu takiego algorytmu. Według stacji CNN, na podstawie analizy danych z aplikacji Uber może zmieniać usługi w stosunku do określonych grup klientów, a także ostrzegać kierowców przed świadczeniem usług pasażerom zachowującym się w potencjalnie niebezpieczny sposób.

W ocenie serwisu Gizmodo Uber ma jeszcze sporo do zrobienia w kwestii ochrony pasażerów przed kierowcami, którzy wielokrotnie byli oskarżani o dokonywanie przestępstw względem osób korzystających z usług Ubera. Serwis przytacza również głosy kierowców współpracujących z Uberem, którzy na jednym z forów internetowych poruszyli temat możliwych nadużyć względem nich jako osób świadczących usługi. Ich zdaniem, algorytm może narażać ich na świadczenie usług przejazdu po zaniżonej cenie w stosunku do ryzyka związanego z przewozem wymagającego pasażera. 

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane