Ubezpieczyciele bez kompetencji cyfrowych

opublikowano: 03-07-2018, 22:00

Jedynie 38 proc. pracowników firm z sektora ubezpieczeniowego twierdzi, że ma wystarczające możliwości rozwoju zawodowego w zakresie cyfryzacji — wynika z badania spółki HRK.

Współczynnik ten jest zgoła różny od wskazania samych pracodawców — 71 proc. z nich jest zadowolonychz działań w tym zakresie. Własne kompetencje cyfrowe dobrze ocenia nieco mniej niż połowa zatrudnionych.

Ci, którzy chcieliby uzupełnić umiejętności, oczekują większej liczby szkoleń, wprowadzenia projektowego sposobu pracy, angażowania pracowników w projektydigitalowe i działań w myśl koncepcji agile i lean management, w których produkty są dopracowywane zgodnie z preferencjami użytkowników.

W tym kontekście optymistyczny wydźwięk niesie wcześniejsze badanie HRK związane z nastawieniem szefów spółek ubezpieczeniowychdo insurtechów, czyli firm tworzących nowe technologie dla tego sektora. Wynika z niego, że 86 proc. zarządzających z ciekawością podchodzi do tego typu projektów, traktując je jako inspirację do wychodzenia poza obecny model działania.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Ubezpieczyciele bez kompetencji cyfrowych