Udany styczeń BMW

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2016-02-15 15:39

Pierwszy miesiąc 2016 r. okazał się udany dla koncernu BMW, donosi Reuters.

W styczniu niemiecki producent luksusowych i sportowych samochodów odnotował 7,5 proc. wzrost sprzedaży, co dało ogólny wynik na poziomie ponad 152,8 tys. pojazdów. W dużej mierze producent zawdzięcza dobry rezultat Europie i Chinom, gdzie sprzedaż zdołała z nawiązką zniwelować negatywne skutki ostrej zimy w USA, która odstręczyła klientów od zakupów.

Mimo że wiele rynków nadal wskazuje na kontynuację niepewności, pozostajemy optymistyczni odnośnie utrzymania się pozytywnego trendu przez cały 2016 r . – stwierdził Ian Robertson, szef sprzedaży BMW.

Dostawy aut marki BMW i Mini na chiński rynek zwiększyły się w styczniu 2016 r. o 8,4 proc. do 43,44 tys. sztuk podczas gdy dostawy do Stanów Zjednoczonych zmniejszyły się o 4 proc. do 26,66 tys. aut.

Z kolei sprzedaż w Europie podskoczyła aż o 10,9 proc. wsparta dwucyfrową dynamiką we Włoszech, Francji i Hiszpanii.