W styczniu niemiecki producent luksusowych i sportowych samochodów odnotował 7,5 proc. wzrost sprzedaży, co dało ogólny wynik na poziomie ponad 152,8 tys. pojazdów. W dużej mierze producent zawdzięcza dobry rezultat Europie i Chinom, gdzie sprzedaż zdołała z nawiązką zniwelować negatywne skutki ostrej zimy w USA, która odstręczyła klientów od zakupów.
Mimo że wiele rynków nadal wskazuje na kontynuację niepewności, pozostajemy optymistyczni odnośnie utrzymania się pozytywnego trendu przez cały 2016 r . – stwierdził Ian Robertson, szef sprzedaży BMW.
Dostawy aut marki BMW i Mini na chiński rynek zwiększyły się w styczniu 2016 r. o 8,4 proc. do 43,44 tys. sztuk podczas gdy dostawy do Stanów Zjednoczonych zmniejszyły się o 4 proc. do 26,66 tys. aut.
Z kolei sprzedaż w Europie podskoczyła aż o 10,9 proc. wsparta dwucyfrową dynamiką we Włoszech, Francji i Hiszpanii.