Unia uczy, Unia radzi…

Jacek Kowalczyk
opublikowano: 2006-03-20 00:00

Aby dobrze pracować, trzeba wiedzieć jak. Dlatego warto korzystać z porad. Podobnego zdania jest Unia Europejska, która wspiera projekty szkoleniowe.

Dominet Bankowi z siedzibą w Lublinie udało się zdobyć ponad 2 mln zł dofinansowania w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego — Rozwój Zasobów Ludzkich (SPO RZL). Dzięki temu wsparciu oraz kwocie 630 tys. zł własnych środków bank może zrealizować wielomiesięczny program szkoleniowy dla pracowników i partnerów firmy. Dominet wierzy, że nauka warta ponad 2,6 mln zł nie pójdzie w las.

Jeden kłopot

Ubieganie się o dofinansowanie dla projektu w ramach SPO RZL było pierwszym doświadczeniem banku z pomocą z unijnych funduszy. Zakończyło się sukcesem, dzięki — jak twierdzą przedstawiciele firmy — wsparciu zewnętrznego doradcy. Wiedza i doświadczenie zatrudnionej firmy konsultingowej pozwoliły Dominetowi uniknąć błędów we wniosku o dotację.

— Sukces całego przedsięwzięcia zależy od właściwego sformułowania wniosku i przedstawienia założeń projektu. Nie jest to zadanie trudne, ale wymaga precyzji w wypełnianiu odpowiednich formularzy. Dlatego doświadczenie kogoś, kto miał już z tym do czynienia, sprzyja sukcesowi przedsięwzięcia — mówi Dorota Cacek, wiceprezes Dominet Banku.

Większe kłopoty pojawiły się tylko raz. Opóźnienie decyzji o przyznaniu bankowi wsparcia sprawiło, że Dominet musiał przesunąć termin rozpoczęcia projektu, a także częściowo go zmienić. Ostatecznie nie przeszkodziło to jednak w organizacji cyklu szkoleniowego, dzięki czemu we wrześniu ubiegłego roku warsztaty mogły ruszyć i potrwają do czerwca 2006 r.

Wiedza bankowców

Jak zapowiadają przedstawiciele banku, projekt ma poprawić jakość świadczonych przez firmę usług.

— W ramach programu realizowany jest cykl szkoleń z 19 tematów, m.in. profesjonalnej obsługi klienta, zarządzania sprzedażą, motywowania pracowników i zagadnień związanych z działalnością bankową. Odrębne szkolenie — wraz z symulacją napadu — poświęcone będzie bezpieczeństwu placówek. Programy kursów zostały opracowane na podstawie analiz potrzeb szkoleniowych pracowników oraz partnerów prowadzących placówki banku. W warsztatach weźmie udział ponad 3 tys. uczestników podzielonych na 224 grupy dydaktyczne — wyjaśnia Dorota Cacek.