Unicolor nie chce rezygnować z Rosji
Unicolor, warszawska spółka produkująca kosmetyki, zamierza w tym roku wydać ponad 700 tys. zł na technologię i zakup maszyn do produkcji. Na promocję nowych kosmetyków przeznaczy ponad dwa mln zł — co najmniej 15 proc. przychodów.
Zatrudniająca 72 osoby spółka do niedawna znaczną część produkcji eksportowała na Wschód. Kryzys na tych rynkach spowodował spadek eksportu do16 proc.
— Nie zrezygnowaliśmy z rynku rosyjskiego. Liczymy, że w miarę stabilizacji tamtejszej gospodarki, będziemy zwiększać eksport do Rosji — mówi Barbara Grzymała, prezes i współwłaściciel Unicoloru.
Unicolor eksportuje kosmetyki również do Czech i Słowacji. Z badań marketingowych przeprowadzonych przez instytut badania rynku MEMRB wynika, że udział Unicoloru w krajowym rynku kosmetyki kolorowej w 1998 roku wyniósł ponad dwa procent.
— Zakładamy, że w 2000 roku sięgnie on czterech procent — ocenia Barbara Grzymała AN