Unilever pomaga Akcji Humanitarnej
Każdy, kto od 1 marca do końca 2001 roku kupi margarynę Delma Extra i herbatę Saga, wesprze Akcję Pajacyk Polskiej Akcji Humanitarnej. Zakup każdego z tych dwóch produktów oznacza pomoc w ufundowaniu 100 tys. obiadów dla potrzebujących dzieci. Akcją są objęte szkoły głównie na terenach, byłych PGR-ów, w rejonach o najwyższej stopie bezrobocia.
W tym roku producent margaryny Delma i herbaty Saga, firma Unilever, postanowił przyłączyć sie do akcji w nieco inny sposób.
— Zdecydowaliśmy, że jeden grosz z każdego sprzedanego opakowania tych produktów będzie przeznaczony na fundusz „Pajacyka”. Oceniamy, że przez najbliższe dziesięć miesięcy przekażemy Polskiej Akcji Humanitarnej sumę, która pozwoli na opłacenie 100 tys. obiadów — mówi Cees’t Hart, prezes Unilever Polska (na zdjęciu z Janiną Ochojską).
Firma Unilever regularnie świadczy pomoc organizacjom i instytucjom charytatywnym. Współpracę z PAH firma rozpoczęła już w 1996 roku. Od tego czasu oddaje swoje produkty regularnie na rzecz akcji prowadzonych przez Janinę Ochojską, zarówno w kraju, jak i za granicą.
W ramach Akcji Pajacyk w roku szkolnym 2000/2001 prowadzone jest dożywianie w województwach: warmińsko-mazurskim (1726 dzieci w 30 szkołach), małopolskim (1034 dzieci w 13 szkołach), kujawsko-pomorskim (459 dzieci w 18 szkołach), podkarpackim (642 dzieci w 9 szkołach), podlaskim (271 dzieci w 7 szkołach), lubelskim (167 dzieci w 3 szkołach), opolskim (70 dzieci w 1 szkole)