Telekomunikacja Polska (TP) zapłaciła karę w wysokości 1,2 mln zł nałożoną na nią przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) za nieprawidłowości w obsłudze abonentów korzystających z "Błękitnej Linii" - poinformował Urząd we wtorek w komunikacie.
W kwietniu 2004 roku UOKiK uznał, że nieprawidłowości, jakich dopuściła się TP uruchamiając nowy system zarządzania kontaktami z abonentami (tzw. "Błękitna Linia"), naruszają zbiorowe interesy konsumentów i nakazał natychmiastowe wprowadzenie zmian. UOKiK zobowiązał również spółkę do wykonania 11 kolejnych obowiązków.Mimo, iż operator zapowiedział ich wykonanie, Urząd nadal otrzymywał skargi na działalność spółki, dlatego w marcu ub.r. nałożył 4,3 mln zł kary.
Urząd ustalił, że TP dopuściła się dwóch rażących opóźnień we wdrażaniu zmian w systemie zarządzania relacjami z abonentami. Zaległe reklamacje, skargi, zgłoszenia i zamówienia zostały uporządkowane po 141 dniach od wskazanej przez UOKiK daty, natomiast zwłoka we wprowadzeniu zmian w systemie fakturowania wyniosła aż 215 dni.
Jak dowiedziała się PAP we wtorek w TP, spółka - łącznie z zapłaconą w kwietniu br. karą - uiściła na rzecz UOKiK ponad 6 mln zł.
Urząd poinformował również, że od początku tego roku z tytułu kar nałożonych za naruszenie przepisów antymonopolowych wpłat dokonało 29 podmiotów na łączną sumę 7,1 mln zł. Najwięcej, bo prawie 4,5 mln zł, za nadużywanie pozycji rynkowej zapłaciła Poczta Polska.
WST, PAP