Działająca w ponad 40 krajach sieć sklepów z artykułami dla matek i małych dzieci poinformowała o stracie 36,3 mln GBP w ubiegłym roku w Wielkiej Brytanii. Po analizie uznała, że nie jest w stanie osiągnąć tam opłacalności działania, dlatego wystąpienie o zarząd administracyjny jest „niezbędnym krokiem do restrukturyzacji i refinansowania grupy”. Mothercare po spadku sprzedaży wcześniej w tym roku zredukowała liczbę sklepów, których było wcześniej 134. Pozbyła się także marki zabawek Early Learning Centre próbując utrzymać brytyjski biznes na powierzchni, pisze The Guardian.

- To chyba najbardziej oczekiwany upadek wśród znanych sieci. Detalista był już sztucznie podtrzymywany przy życiu – skomentował Richard Lim, szef firmy konsultingowej Retail Economics. – Lata niedoinwestowania biznesu internetowego i niezdolność do odróżnienia się jako specjalista dla młodych rodzin lub oczekujących na dziecko były źródłem nieuniknionego upadku – dodał.