Vectra nie połknie Multimediów

Marcel Zatoński
opublikowano: 07-11-2018, 22:00

Numer trzy na rynku kablówek nie porozumiał się z kolejnym kupcem. Najpierw nie kupiło go UPC, teraz fiaskiem zakończyły się rozmowy z Vectrą.

Etatowa panna na wydaniu na polskim rynku kablowym ciągle nie może znaleźć sobie stałego partnera. Spółka Multimedia Polska, która pod względem liczby klientów jest numerem trzy na krajowym rynku, poinformowała w środę po południu, że nie zostanie przejęta przez Vectrę, czyli rynkowy numer dwa.

W sierpniu Tomasz Żurański, prezes Vectry, mówił, że przejęcie
Multimediów wpisuje się w strategię spółki. Wczoraj, po publikacji komunikatu
Multimediów od odstąpieniu od planowanej transakcji, zarząd Vectry odmówił
komentarza.
Zobacz więcej

Nabrali wody w usta:

W sierpniu Tomasz Żurański, prezes Vectry, mówił, że przejęcie Multimediów wpisuje się w strategię spółki. Wczoraj, po publikacji komunikatu Multimediów od odstąpieniu od planowanej transakcji, zarząd Vectry odmówił komentarza. Fot. GK

„Informujemy, że minął okres wyłączności dla spółki Vectra na ustalenie kluczowych warunków oraz zawarcie przedwstępnej umowy sprzedaży akcji. Po przeanalizowaniu ryzyk rynkowych i transakcyjnych akcjonariusze większościowi oraz zarząd spółki zdecydowali o nieprzedłużaniu okresu wyłączności oraz odstąpieniu od planowanej transakcji” — głosi komunikat Multimediów.

Zamiar przeprowadzenia transakcji został ogłoszony pod koniec sierpnia. Vectra podpisała wtedy term sheet z głównymi akcjonariuszami Multimediów, Tomaszem Ulatowskim i Ygalem Ozechovem, wniosek w sprawie koncentracji trafił też do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

— Transakcja wpisuje się w strategię Vectry. Zwiększenie skali działalności wzmacnia potencjał dalszego rozwoju oraz zwiększa możliwości dalszych inwestycji infrastrukturalnych i technologicznych. Połączony podmiot skorzysta z istotnych synergii i będzie mógł efektywniej funkcjonować na konkurencyjnym polskim rynku telekomunikacyjnym — mówił wówczas Tomasz Żurański, prezes Vectry.

Wczoraj przedstawiciele Vectry poinformowali nas, że nie będą komentować tej sprawy. Dla Multimediów to już kolejna sytuacja, w której spółka zostaje wystawiona na sprzedaż, ale rozmowy z inwestorem kończą się niepowodzeniem. Kablówka, która była notowana na warszawskiej giełdzie w latach 2006-2011, chciała na nią powrócić w roku 2014, ale nie znalazła chętnych na wyłożenieprawie 1 mld zł na 49-procentowy pakiet akcji. Potem, w październiku 2016 r., główni akcjonariusze Multimediów dogadali się z Liberty Global, właścicielem sieci UPC. Rynkowy lider miał wydać na Multimedia 3 mld zł (wliczając dług), wtedy jednak na przeszkodzie stanął UOKiK. Po trwających rok analizach urząd antymonopolowy uznał, że przejęcie Multimediów przez UPC może zaburzyć konkurencję w kilkunastu miastach. Pod koniec marca tego roku potencjalni nabywcy wycofali się z transakcji, tłumacząc to „brakiem porozumienia co do zrewidowanych warunków handlowych, które uwzględniałyby obecne uwarunkowania regulacyjne i rynkowe”.

Vectra ma blisko 1 mln klientów, a Multimedia — ponad 750 tys, obie spółki dostarczają telewizję kablową, szerokopasmowy internet i telefonię. Pod koniec września UOKiK podał, że ich działalność pokrywa się w 39 miastach w zakresie płatnej telewizji, a w 45 — w zakresie internetu. Do tej pory urząd nie wydał zgody na transakcję.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Vectra nie połknie Multimediów