Vistula wyhamowała przecenę

Maciej Zbiejcik
opublikowano: 25-03-2002, 00:00

Mimo przeprowadzonej restrukturyzacji walory krakowskiej Vistuli nie cieszą się specjalnym zainteresowaniem ze strony inwestorów, w efekcie czego ich wartość systematycznie spada. Szczególnie nieudany pod tym względem jest marzec, gdzie niemal na każdej sesji dochodzi do kolejnych przecen. Piątkową stabilizację kursu można uznać w tym kontekście za dosyć zaskakującą i być może, jako zapowiedź zmiany trendu.

W świetle ostatnio przedstawionych przez spółkę perspektyw dalszego rozwoju, dziwi zachowanie jej notowań. Zarząd krakowskiego producenta odzieży poinformował o zakończeniu działań naprawczych i wyodrębnieniu trzech zakładów produkcyjnych oraz centrum zarządzającego. Zadaniem tego ostatniego podmiotu ma być kierowanie marketingiem, zakupami, sprzedażą i finansami spółki.

Spółka upatruje wzrostu przychodów w poszerzeniu oferty w sklepach. Obecnie firma dysponuje 10-proc. udziałem w krajowym rynku garniturów męskich. Licząc na zwiększenie sprzedaży, uruchomiono 11 sklepów pod nazwą handlową Artisti Italiani.

Oprócz zmian związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa, doszło do istotnych roszad personalnych. W styczniu rada nadzorcza spółki powołała Michała Wójcika na stanowisko prezesa.

Dzięki gruntownym zmianom krakowska spółka ma szansę na znaczącą poprawę wyników. Szanse są tym większe, że wyniki Vistuli za 2001 roku sugerują duży potencjał firmy. W ubiegłym roku małopolskie przedsiębiorstwo osiągnęło przychody ze sprzedaży na poziomie 151,1 mln zł i zysk netto przekraczający 8,1 mln zł. Zysk na działalności operacyjnej przedsiębiorstwa wyniósł 12,9 mln zł. Dalsza poprawa tych wyników może podnieść atrakcyjność inwestycyjną Vistuli.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maciej Zbiejcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu