Grupa Volkswagen może nawiązać daleko idące partnerstwo z Amazon. Według "Süddeutsche Zeitung", internetowy serwis pomoże producentowi aut zwiększyć wydajność fabryk.

Amazon posiada jedną z najpotężniejszych technologii chmury obliczeniowej na świecie. Pozwala to na łączenie serwerów z różnych części świata i centralne przetwarzanie przechowywanych tam danych. VW najwyraźniej chce teraz również wykorzystać ten potencjał, by poprawić swoją wydajność.
Fabryki VW na całym świecie pracują obecnie z różnymi systemami oprogramowania, co utrudnia ich współpracę i nadzór. Sieci dostawców również współpracują z różnymi systemami. Siedziba główna w Wolfsburgu ma zatem trudności w śledzeniu bieżących dostaw, stanu linii montażowych i wszelkich problemów na stanowiskach pracy.
Dyrektor VW Herbert Diess wyznaczył ostatnio cel, zgodnie z którym do 2025 r. zakłady grupy mają być o jedną trzecią bardziej wydajne. W 122 fabrykach na całym świecie koncern skupia produkcję marek Audi, Lamborghini, Skoda, Scania i VW.