Volvo wypowiada umowę szwedzkiemu dealerowi

ARŻ, Reuters
opublikowano: 24-11-2020, 09:26

Szwedzka sieć salonów samochodowych Bilia otrzymała wypowiedzenie umów dealerskich z Volvo w Szwecji i Norwegii, pisze Reuters.

Volvo
Volvo
Jabra/Pixabay

Rozwiązanie umowy obejmuje zarówno sprzedaż samochodów, jak i działalność serwisową. Okres jej wypowiedzenia wynosi dwa lata. Umowa dealerska nie obejmowała aut używanych.

Billa jest wiodącym dealerem Volvo w Skandynawii. Posiada 140 salonów sprzedaży, głównie w Szwecji i Norwegii. Jej przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 6,4 mld koron szwedzkich (743 mln USD) w 2019 roku.

„Branża samochodowa podlega globalnej transformacji i jesteśmy przekonani, że Bilia będzie odgrywać kluczową rolę również w przyszłości” - powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny firmy Per Avander.

Volvo stara się zwiększyć sprzedaż online, która, jak twierdzi, przyspieszyła podczas pandemii. Producent samochodów chce, by do 2025 roku internetowe transakcje stanowiły 50 proc. ogółu. We wrześniu koncern kupił Upplands Motor, innego dużego szwedzkiego dealera. Planuje też pełne przejęcie detalisty Bra Bil, dążąc do połączenia obu firm z własnym salonem Volvo Bil.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane