W 2022 r. liczba graczy przekroczy 3 mld

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2021-07-07 16:37

W bieżącym roku liczba osób grających w gry wzrośnie rok do roku o ponad 5 proc. — wynika z najnowszych prognoz Newzoo.

Przeczytaj artykuł i dowiedź się:

  • Jak według szacunków Newzoo będzie zmieniała się liczba graczy do 2023 r.
  • Jakie rynki geograficzne zanotują w tym roku największy przyrost graczy

Firma analityczna Newzoo w najnowszym raporcie prognozuje, że w 2021 r. liczba graczy na świecie wzrośnie o 5,3 proc. — do 2,96 mld z 2,81 mld w 2020 r.

W tym roku największą dynamikę przyrostu graczy ma zanotować Bliski Wschód i Afryka — ich liczba wzrośnie o 10,1 proc., do 434 mln. Największym rynkiem jest region Azji i Pacyfiku. Na koniec roku będzie tam 1,62 mld graczy, po 4,8-procentowym wzroście r/r. Największą dynamikę liczby graczy ma mieć rynek Środkowego Wschodu i Afryki — liczba grających zwiększy się o 10 proc., do 434 mln. Liczba graczy w Europie ma się zwiększyć o 4 proc. — do 408 mln, w Ameryce Łacińskiej o 6,2 proc. — do 289 mln, a w Ameryce Północnej o 0,7 proc. — do 212 mln.

Według prognoz Newzoo w przyszłym roku liczba graczy przekroczy 3 mld. 2022 r. ma się zamknąć liczbą 3,09 mld. Rok później liczba osób grających w gry zwiększy się do 3,22 mld, a na koniec 2024 r. graczy ma być 3,32 mld.

Z szacunków Newzoo wynika, że przychody wygenerowane przez branżę grową wyniosą w tym roku 175,8 mld USD, co oznacza, że będą 1,1 proc. niższe r/r. Rynek gier na PC spadnie o 2,8 proc., do 35,9 mld USD. W przypadku konsoli prognozuje spadek o 8,9 proc., do 49,2 mld USD. W tym roku gry mobilne mają wygenerować 90,7 mld USD, co oznacza wzrost o 4,4 proc. r/r. To największy segmentu rynku odpowiadający za 52 proc. jego wartości.

177,8 mld USDTaką wartość według prognoz Newzoo miał rynek gier w 2020 r.
871 mlnTylu graczy konsolowych, według szacunków Newzoo, będzie na koniec 2021 r.