W ADS nadal brak zgody

GRA
opublikowano: 05-10-2007, 00:00

Akcjonariusze dawnego Strzelca spotkają się dziś na walnym zgromadzeniu. Wyniki głosowań nie są przesądzone.

Akcjonariusze dawnego Strzelca spotkają się dziś na walnym zgromadzeniu. Wyniki głosowań nie są przesądzone.

W programie walnego zgromadzenia ADS (Advanced Distribution Solutions, dawny Strzelec) jest uzupełnienie składu rady, powołanie rewidenta ds. szczególnych, który zbada dwa planowane przejęcia, a także głosowanie nad przeniesieniem siedziby z Krakowa do Warszawy. Z wczorajszych deklaracji akcjonariuszy wynika, że nie będą jednomyślni.

Po niedawnej emisji akcji żaden podmiot nie przekroczył 5 proc. głosów. Najwięcej głosów ma FinCo Group (4,85 proc.). Z jego przedstawicielami nie udało nam się jednak skontaktować.

Piotr Puchalski, na którego wniosek zwołano walne, kontroluje 2,71 proc. głosów. W radzie widziałby dwóch przedstawicieli hurtowni, które zostały przejęte przez ADS, oraz prawnika specjalizującego się w rynku kapitałowym.

— Będę głosował za powołaniem rewidenta. Może być nim PricewaterhouseCoopers (ADS podpisał już z tą firmą umowę, ale tylko na przygotowanie wyceny kolejnych firm, które zamierza nabyć — przyp. red.) — mówi Piotr Puchalski.

Nie wie jeszcze, czy poprze przeniesienie siedziby.

— To się wiąże z kosztami. Warszawa jest przecież znacznie droższa od Krakowa — dodaje Piotr Puchalski.

Na walnym pojawi się również przedstawiciel DM IDMSA (ma poniżej 5 proc. głosów).

— W radzie nadzorczej powinien się znaleźć przedstawiciel hurtowników i inwestorów finansowych. W pozostałych głosowaniach zdamy się na rekomendację zarządu — deklaruje Grzegorz Leszczyński, prezes DM IDMSA.

A co zaleci zarząd?

— Na razie nie chciałbym tego ujawniać — powiedział nam wczoraj Krzysztof Bałanda, prezes ADS.

Wcześniej nie krył, że liczy na odrzucenie wniosku o powołanie rewidenta. Jego zdaniem, byłoby to dla spółki kosztowne i mogłoby opóźnić planowane przejęcia. Z kolei przeniesienie się do Warszawy ułatwiłoby zarządzanie ogólnopolską siecią hurtowni, którą chce stworzyć ADS.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu