Czytasz dzięki

W budowlance coraz lepiej

opublikowano: 12-07-2015, 22:00

Budownictwo coraz niżej w statystykach upadłości. Zła passa już dawno przestała prześladować branżę.

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy upadło 796 firm — podaje KUKE na podstawie danych z Monitora Sądowego i Gospodarczego. To najmniej od lipca 2012 r., kiedy w okresie 12 miesięcy liczba upadłości wynosiła 793. Przy tym przed rokiem, w czerwcu 2014 r. największe natężenie upadłości notowano w budownictwie, branży hotelowo-restauracyjnej, produkcji maszyn i urządzeń, produkcji wyrobów z drewna oraz działalności związanej z kulturą, rozrywką i rekreacją. Obecnie z największym natężeniem upadłości mamy do czynienia w branży związanej z wytwarzaniem i przetwarzaniem koksu i rafinacji ropy naftowej, działalności związanej z kulturą, rozrywką i rekreacją oraz działalności finansowej i ubezpieczeniowej. Istotny spadek upadłości w ciągu roku zanotowała produkcja urządzeń elektrycznych, maszyn i urządzeń, branża wytwarzająca i zaopatrująca w energię elektryczną i gaz oraz budownictwo. W tym ostatnim przypadku sytuacja mocno się poprawiła. Budownictwo odnotowało najniższy poziom upadłości od lipca 2011 r. Dobrą passę budownictwa potwierdzają również dane GUS, który podaje, że od stycznia do maja sprzedaż w tej branży była większa o 2,9 proc. niż rok wcześniej i wydano o 13,2 proc. więcej pozwoleń na budowę. KUKE szacuje, że w całym bieżącym roku może upaść o 7,8 proc. mniej firm, czyli 754, w tym 547 spółek prawa handlowego oraz 207 indywidualnych działalności gospodarczych. To przy założeniu podwyższenia tempa wzrostu gospodarczego do 3,8 proc. oraz wskaźnika obrotu netto firm do 4,2 proc. © Ⓟ

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane