W I poł. 2007 powstanie 6 nowych salonów odzieżowych Simple

Internet Securities
opublikowano: 2006-10-10 14:39

W całym przyszłym roku może powstać około 10 nowych salonów Simple, spółki przejętej przez Gino Rossi.

W pierwszej połowie przyszłego roku zostanie otwartych 6 nowych salonów firmy odzieżowej Simple Creative Products, przejętej przez producenta markowego obuwia, firmę Gino Rossi. W całym przyszłym roku może powstać około 10 nowych salonów Simple. Transakcja przejęcia Simple ma być sfinalizowana pod koniec listopada, zapowiedział we wtorek prezes Gino Rossi Maciej Fedorowicz.

„W pierwszej połowie przyszłego roku zamierzamy otworzyć 6 następnych salonów firmowych” – powiedziała podczas konferencji prasowej Lidia Kalita, współzałożycielka Simple, która po przejęciu firmy przez Gino Rossi będzie wiceprezesem Simple.

Prezes Gino Rossi Maciej Fedorowicz dodał, że w drugiej połowie 2007 roku powinna powstać podobna, jak w ciągu pierwszych sześciu miesięcy przyszłego roku liczba salonów Gino Rossi.

„Myślę, że w całym przydym roku otworzymy około 10 nowych salonów. Jest jeszcze duży potencjał w Polsce, jeśli chodzi o liczbę salonów Simple” – powiedział Fedorowicz.

Simple chce otwierać salony nie tylko w Polsce, ale i za granicą – w pierwszej kolejności na rynku niemieckim.

„Wstępnie zorientowaliśmy się, że w Niemczech jest potencjał, żeby takie salony powstawały” – powiedział Paweł Kapłon, dyrektor finansowy Gino Rossi.

Obecnie Simple posiada 12 salonów własnych, 16 salonów franchisingowych oraz 6 wydzielonych stoisk w sieci Rogal Collection. Simple projektuje i dystrybuuje odzież dla kobiet o wyższych dochodach. Surowce są sprowadzane głównie z Włoch i Francji, a produkcja odbywa się w polskich fabrykach.

W I połowie 2006 roku Simple miała 2,8 mln zł zysku netto oraz 13,2 mln zł przychodów. W całym ubiegłym roku zysk netto Simple wyniósł 3 mln zł, a przychody 21,3 mln zł.

„Mam nadzieję, że w II półroczu uda się Simple powtórzyć wyniki I półrocza” – powiedział Kapłon.

Gino Rossi poinformowało we wtorek o zawarciu umowy nabycia 100% udziałów spółki Simple Creative Products za kwotę 32 mln zł, z tego 23,5 mln zł zapłaci w gotówce, a 8,5 mln zł w akcjach Gino Rossi.

Walne zgromadzenie Gino Rossi ma wyrazić zgodę na emisję nowych akcji spółki z pozbawieniem prawa poboru, podwyższających kapitał zakładowy o kwotę 340-500 tys. zł. Akcje te mają trafić do dotychczasowych wspólników spółki Simple Creative Products.

„Przewidujemy zamknięcie transakcji gdzieś w końcu listopada, bo wtedy jest przewidziane walne” – powiedział Fedorowicz.

Simple Creative Products jest dystrybutorem markowej odzieży damskiej, posiadającym własną sieć 28 salonów firmowych i 6 wydzielonych stoisk w salonach Royal Collection.

Prognoza Gino Rossi na 2006 rok zakłada osiągnięcie 6,47 mln zł zysku netto, 10,89 mln zł zysku operacyjnego przy 112,33 mln zł przychodów.

„Jeszcze nie chcielibyśmy tego robić. Jeśli mamy podawać jakieś liczby to musimy ich być pewni na 100% i transakcja musi być zamknięta” – powiedział Kapłon.

Spółka Gino Rossi, która w czerwcu zadebiutowała na warszawskiej giełdzie, zapowiadała wcześniej, że w latach 2006-2008 w Polsce otworzy co najmniej 24 salony firmowe, a za granicą – głównie w Niemczech – co najmniej 20. Cała sieć sprzedaży marki Gino Rossi liczy teraz 87 salonów. Większość z nich to salony firmowe.

Gino Rossi nie wyklucza, że w przyszłości zainteresuje się też segmentem odzieży dla mężczyzn.

„Na razie zajmujemy się branżą damską, ale jesteśmy otwarci żeby ten temat rozwijać. Są różne koncepcje. Można zbudować ten segment od podstaw pod marką Gino Rossi, ale możliwe jest też, że znajdziemy firmę, która nas zainteresuje” – powiedział Kapłon.