W.Kruk chce uzyskać z emisji 25-30 mln zł

Beata Tomaszkiewicz
14-06-2002, 00:00

W poniedziałek ruszają zapisy na akcje spółki W.Kruk. Dziś określone zostaną widełki cenowe. Pieniądze zarząd spółki przeznaczy na sprowadzenie do Polski światowych marek odzieży oraz otwarcie nowych salonów.

Za trzy dni zostanie otwarta publiczna emisja 687 tys. akcji spółki W.Kruk. 200 tys. walorów ma trafić do inwestorów indywidualnych, reszta do instytucjonalnych. Jutro natomiast będzie wiadomo, czy w ofercie swoje akcje sprzeda także Enterprise Investors. Fundusz, który dysponuje 552,7 tys. walorów, zamierza wyjść z inwestycji. Decyzję uzależnia m.in. od ceny sprzedaży.

CDM Pekao SA wycenił akcje spółki w granicach 45-50 zł. Jutro na giełdzie określony zostanie ich przedział cenowy. Zarząd W.Kruk ma nadzieję, że będzie on zbliżony do wyceny analityków banku. W tym przedziale powinna się również zamknąć cena emisyjna.

— Przy tej cenie dyskonto wobec wartości firmy jest na poziomie 30 proc., co uwzględnia trudną sytuację na rynku. Ma ono zachęcić inwestorów do zakupów. Interesują się nami fundusze ubezpieczeń na życie oraz asset management. Największego popytu spodziewamy się jednak ze strony OFE — mówi Jan Rosochowicz.

W strategii założono, że do 2006 r. sprzedaż spółki wzrośnie ze 115 mln zł do 270 mln zł. Poziom zyskowności operacyjnej ma natomiast zwiększyć się z 6,8 do 10 proc.

Spółka zakłada wzrost zysku netto. Jednak w najbliższych latach inwestorzy nie mają co liczyć na dywidendę.

— Dotychczas wszystkie zyski reinwestowaliśmy we wzrost sprzedaży. Dopóki będziemy mieli pomysły na rozwój, będziemy rekomendowali pozostawianie zysków w spółce. Dla niej bowiem najważniejsze będzie najbliższych 3-5 lat i w tym czasie musi ona osiągnąć maksymalny wzrost — wyjaśnia Jan Rosochowicz.

Zarząd spodziewa się osiągnąć z emisji 25-30 mln zł.

— Kluczowymi spółkami grupy są firma jubilerska W.Kruk oraz ekskluzywnej odzieży damskiej Deni Cler. Pieniądze z emisji pozwolą zwiększyć sieć salonów z 59 do 100 w 2006 roku przy równoczesnym pozyskaniu nowych marek — mówi Jan Rosochowicz.

Ambicją firmy jest wprowadzanie co dwa lata nowej marki.

— Na początku przyszłego roku grupa powiększona zostanie o markę włoskiej odzieży damskiej. Jej ceny będą znacznie niższe niż Deni Cler. Kolejnym krokiem będzie uderzenie w najwyższy segment rynku. Chcemy wprowadzić na rynek którąś z ekskluzywnych światowych marek — mówi Jan Rosochowicz.

Jeśli w 2005 r. uda się taką markę pozyskać, wówczas spółce może zabraknąć kapitału i konieczna będzie kolejna emisja akcji. Jeszcze w tym roku natomiast do salonów jubilerskich grupy może trafić porcelana Rosenthal.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Beata Tomaszkiewicz

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / W.Kruk chce uzyskać z emisji 25-30 mln zł