W Lubuskiem ma powstać 180 km autostrad w latach 2004-2015

24-11-2004, 14:58

Blisko 180 km autostrad, 100 km dróg ekspresowych i 7 obwodnic ma powstać w latach 2004-2015 w Lubuskiem. To największe przedsięwzięcia drogowe w dotychczasowej historii województwa.

W czwartek (25 listopada) rusza przebudowa drogi krajowej nr 18, która w przyszłości ma zmienić się w autostradę A-18 -

poinformowała p.o. rzecznika prasowego wojewody lubuskiego Katarzyna Jankowiak.

W czwartek w związku z rozpoczęciem pierwszych prac przy przebudowie drogi krajowej nr 18 w regionie będzie gościł

pełnomocnik rządu ds. budowy dróg krajowych i autostrad, wiceminister infrastruktury Jan Ryszard Kurylczyk.

Droga krajowa nr 18 łączy autostradę A-4 z polsko-niemieckim przejściem granicznym w Olszynie. Rozpoczynająca się w czwartek budowa drugiej jezdni o dwóch pasach na odcinku Olszyna - Golnice, pozwoli dostosować istniejącą drogę do parametrów technicznych i standardów obowiązujących w krajach Unii Europejskiej.

Przebudowana zostanie również cała infrastruktura techniczna. Wybudowanych zostanie 18 nowych obiektów inżynierskich, przebudowie ulegnie 28 wiaduktów drogowych nad budowaną drogą. Założono podział pierwszego etapu tej inwestycji na cztery odcinki, na których prace prowadzone będą oddzielnie.

Powyższy podział ma na celu szybsze zakończenie całości inwestycji poprzez równoległe prowadzenie prac konstrukcyjnych na wszystkich czterech odcinkach międzywęzłowych.

Inwestycję będzie realizować; pierwszy i trzeci odcinek SKANSKA S.A. Polska, odcinek drugi firma Max Bogl Bauunternehmung GmbH& Co.KG /Berger Bau GmbH, natomiast czwarty, przebiegający w znacznej części przez województwo dolnośląskie - Walter-Heilit Verkehrswegebau GmbH/Warbud S.A

Wartość kontraktów wynosi odpowiednio dla odcinka pierwszego ponad 6,4 mln euro (netto), drugiego ponad 19,2 mln euro

(netto), trzeciego około 12,3 mln euro (netto), a dla czwartego ponad 27,8 mln euro (netto).

Jak poinformowała Jankowiak, wszystkie firmy zostały wyłonione w drodze przetargu międzynarodowego. Odcinek pierwszy

zrealizowany ma być w ciągu 14 miesięcy, natomiast odcinki II-IV mają być budowane przez 22 miesiące.

Nadzór nad prowadzonymi pracami budowlano-montażowymi na całej długości modernizowanej trasy to jest prawie 80 km od węzła "Olszyna" - do węzła "Golnice" prowadzić będzie firma ArcadisInfra BV/Arcadis Ekokonrem Sp. z o.o./Profil Sp. z o.o. 36 miesięczny kontrakt w tym zakresie opiewa na kwotę blisko 5 mln euro (netto).

Pod koniec bieżącego roku zielonogórski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przystąpi do ogłoszenia

przetargu na przebudowę jezdni południowej. Realizacja drugiego etapu budowy autostrady A-18 przewidziana jest na lata

2007-2009, a koszt zadania planowany jest na mniej więcej 500 mln zł.

mmd/ skr/ mw/

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / W Lubuskiem ma powstać 180 km autostrad w latach 2004-2015