W stronę klienta

Anna Bytniewska
16-10-2003, 00:00

Specjalna opieka dla dużych klientów, kredyt i karta kredytowa dla mniejszych — to nowe pomysły gazowej firmy.

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG) ogłosiło nową strategię marketingową na lata 2003-06. W ten sposób spółka przygotowuje się do liberalizacji rynku obrotu gazem, która nastąpi w lipcu 2004 r. Monopolista będzie zobligowany dzielić się nim z konkurencją. Analizy mówią, że firma może, ale nie musi, stracić nawet 20-30 proc. rynku.

— Nie chcemy bronić całego rynku. Zamierzamy natomiast koncentrować się na najatrakcyjniejszych jego segmentach i współpracować z najsilniejszymi zagranicznymi partnerami — mówi Marek Kossowski, prezes PGNiG.

Spółka wprowadza więc segmentację rynku, czyli podział na klientów korporacyjnych, biznesowych i indywidualnych. Więksi odbiorcy mogą liczyć na specjalną opiekę. Klientom indywidualnym relacje z dostawcą gazu mają ułatwić telefoniczne centrum, sprzedaż bezpośrednia i sieć biur obsługi klienta.

— Szczególną uwagę zwrócimy na odbiorców z sektora energetycznego. Jesteśmy zainteresowani rozwojem małych i średnich ciepłowni oraz elektrociepłowni. Gotowi jesteśmy inwestować w nie i korzystać w tym celu ze środków pochodzących z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i funduszy strukturalnych — twierdzi Marek Kossowski.

PGNiG zamierza wprowadzić także nowe produkty, które staną się uzupełnieniem jego oferty. Spółka ma oferować ubezpieczenie np. od potencjalnych awarii i strat. Ponadto kupując gaz odbiorca będzie mógł skorzystać z kredytu na zakup instalacji, jaki PGNiG będzie oferowało wspólnie z bankiem. W ofercie firmy znajdzie się także karta kredytowa.

— Taka usługa mogłaby być skierowana na początku tylko do pewnej grupy klientów. Wszystko wskazuje na to, że tutaj współpracować będziemy z Bankiem Pocztowym — wyjaśnia prezes PGNiG.

PGNiG zapowiada też wejście na giełdę w IV kwartale 2004 r., a w ciągu 1,5 do 2 lat — sojusze kapitałowe z partnerami strategicznymi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bytniewska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / W stronę klienta