W święta osiągamy szczyty

Marcin Złoch
opublikowano: 10-01-2007, 00:00

Na przełomie roku Polacy wysłali miliard SMS-ów i 4,5 mln MMS-ów. Większość zawierała życzenia.

Tradycyjnie okres przedświąteczny i noworoczny są momentami przyprawiającymi zarządzających wydajnością sieci telefonii komórkowej o ból głowy. Powodem nie są bynajmniej sylwestrowe szaleństwa, lecz wielki ruch, który trzeba obsłużyć. W związku ze zbliżającym się szczytem, aby uniknąć problemów z ewentualnym przeciążeniem, operatorzy sieci komórkowych radzą dzwonić lub wysyłać wiadomości z życzeniami wcześniej. Niestety mało kto korzysta z dobrych rad, czego efektem są opóźnienia w dostarczaniu SMS-ów.

SMS pod choinką

W okresie świątecznym od soboty 23 do wtorku 26 grudnia, klienci Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci Era i Heyah, wysłali i odebrali łącznie około 345 mln wiadomości tekstowych oraz ponad 1,5 mln wiadomości multimedialnych. W tym czasie klienci sieci Plus wysłali blisko 1 mln MMS-ów oraz około 175 mln SMS-ów, czyli niemal dwukrotnie więcej niż przed rokiem. W Wigilię, między godziną 14.00 a 15.00, użytkownicy sieci Plus wysyłali 2,3 tys. SMS-ów na sekundę. Podczas tegorocznych świąt w sieci Orange wysłano rekordową liczbę wiadomości z życzeniami: 231 mln tekstowych i 1,2 mln multimedialnych.

Niestety, z racji zastosowania różnych sposobów zliczania, nie można precyzyjnie ustalić liczby wysłanych wiadomości. Operator Ery i Heyah, publikując wyniki, zsumował wiadomości wysłane i odebrane przez klientów. Informacje sieci Plus dotyczą wiadomości wysłanych, nie obejmując MMS-ów i SMS-ów wysłanych z aplikacji, np. z bramek SMS-owych ani też wiadomości otrzymanych przez klientów. Natomiast operator Orange informuje o ilości przesłanych wiadomości, bez dodatkowych uściśleń. Jednak ostrożnie licząc od 23 do 26 grudnia 2006 r. Polacy wysłali około 650 mln wiadomości tekstowych i ponad 3 mln wiadomości multimedialnych.

Okres Nowego Roku (31.12.2006 — 01.01.2007) to najcięższa próba dla sieci komórkowych. Większość osób chce złożyć życzenia bliskim w okolicach północy. Klienci sieci Plus w ciągu tych dwóch dni wysłali blisko 550 tys. wiadomości multimedialnych oraz około 106 mln SMS-ów. W czasie poprzedzającym i podczas zabaw sylwestrowych klienci Orange wysłali ponad 112 mln SMS-ów.

Obrazkowo w Nowy Rok

Liczba MMS-ów wyniosła zaś ponad 500 tys. W sylwestra i Nowy Rok klienci Polskiej Telefonii Cyfrowej wysłali i odebrali prawie 160 mln krótkich wiadomości tekstowych. Liczba wiadomości multimedialnych przekroczyła 570 tys. Oznacza to, że Polacy w dwa dni wysłali ponad 300 mln SMS-ów i około 1,5 mln MMS-ów. Sumując szacunki, można pokusić się o stwierdzenie, że w świąteczno-noworocznym tygodniu wysłali blisko 1 mld SMS-ów i ponad 4,5 mln wiadomości multimedialnych. Co oznacza, że każdy z nas wysłał średnio 26 SMS-ów i 0,1 MMS-a.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Złoch

Polecane