W USA niespodziewana poprawa nastrojów konsumentów

opublikowano: 28-03-2023, 16:30
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Wskaźnik nastrojów konsumentów, publikowany przez Conference Board, odbił się od lutowego trzymiesięcznego dołka i osiągnął w marcu większą niż oczekiwano wartość.

Wskaźnik wzrósł w marcu do 104,2. W lutym, po korekcie, wynosił 103,4. Ekonomiści prognozowali spadek wskaźnika w marcu do 100,7.

Do poprawy nastrojów w marcu miała przyczynić się nadal dobra sytuacja na rynku pracy, a także wiara, że gospodarce uda się uniknąć recesji jeśli zgodnie z sygnałem Fed koniec podwyżek stóp procentowych jest już bliski.

Ataman Ozyildirim z Conference Board zwrócił uwagę, że „choć konsumenci mają trochę lepszą ocenę tego co przed nimi, to są trochę mniej optymistyczni co do tego jak jest obecnie”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane