Walka o rynek

Beata Tomaszkiewicz
27-10-2006, 00:00

Kredyt Bank przestał tracić udział w rynku kredytów. Teraz myśli, jak go zwiększyć. Marzy o 10 proc., ale droga do celu daleka.

Kredyt Bank (KB) zarobił w ciągu trzech kwartałów tego roku 387 mln zł. O 19 proc. więcej niż w takim samym okresie 2005 r.

— Udało nam się powstrzymać spadek udziału w rynku kredytów i depozytów, i to zarówno gospodarstw domowych, jak i firm. W porównaniu z drugim kwartałem udział ten jest identyczny, podczas gdy w pierwszych okresach roku zaliczyliśmy spadek w porównaniu z końcem 2005 r. — mówi Kondrad Kozik, wiceprezes Kredyt Banku.

Obecnie udział banku w rynku kredytów ogółem wynosi 3,8 proc., podczas gdy przed rokiem był o 0,6 proc. wyższy, a depozytów — 3,7 proc. To spadek o 0,2 proc.

— Celem strategicznym banków grupy KBC we wszystkich krajach jest dążenie do uzyskania 10-procentowego udziału. Jednak w Polsce, szczególnie w segmencie detalicznym, bez kolejnych akwizycji może być to niezmiernie trudne do zrealizowania — tłumaczy Bohdan Mierzwiński, wiceprezes KB.

Dlatego KBC nie ukrywa zainteresowania zakupem małego BPH po jego wydzieleniu z obecnego banku. Wartością tej spółki jest 200 placówek oraz klienci.

Na razie jednak sam rozwija sieć. Do połowy 2008 r. ma ona wzrosnąć o 120 placówek — do 450. Stara się także walczyć o klientów. Robi to, stosując bardzo konkurencyjne ceny. W efekcie, choć bank zanotował znaczne przyrosty, zarówno kredytów hipotecznych i konsumpcyjnych, kont osobistych czy kart kredytowych, to jego wynik z odsetek i prowizji zwiększył się przez rok tylko o 1 proc. — do 771 mln zł.

— Jednak w porównaniu z poprzednim kwartałem wynik ten wzrósł o 13 proc. Jest to związane ze znaczną sprzedażą ubezpieczeń i jednostek funduszy inwestycyjnych. Widać, że KB doskonale sobie radzi w tej niszy. Natomiast na pełne rezultaty prowadzonej strategii na pewno będziemy musieli jeszcze trochę poczekać — ocenia Andrzej Powierża, analityk BDM PKO BP.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Beata Tomaszkiewicz

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Prawo / Walka o rynek