Według medialnych doniesień, aplikacja, która ma zostać uruchomiona w Indiach w grudniu lub styczniu, będzie powiązana z całym biznesem konsumenckim Tata, w tym opieką zdrowotną, artykułami spożywczymi, ubezpieczeniami, modą i elektroniką. Największy detalista świata zatrudnił Goldman Sachs, który ma być bankiem pośredniczącym w transakcji.

„Walmart chce zdobyć silną markę wspierającą biznes e-commerce, podczas gdy grupa Tata potrzebuje globalnej nazwy i ugruntowanego gracza w przestrzeni internetowej, aby móc konkurować z platformami Jio i Amazon” – stwierdził informator indyjskiej gazety „Mint”.
Jeśli transakcja dojdzie do skutku, będzie to największa inwestycja Walmartu w Indiach. Wcześniej amerykański gigant zapłacił 16 mld USD za 66 proc. udziałów platformy zakupowej Flipkart. Analitycy Goldman Sachs szacują, że rynek e-commerce w Indiach będzie warty 99 mld USD do 2024 roku.
Wartość giełdowych spółek należących do koncernu Tata jest oceniana przez Bloomberga na ok. 160 mld USD. Wszystkie zainteresowanie strony na razie odmówiły komentarza na temat postępów w negocjacjach.