Waniek apeluje o zaniechanie planów likwidacji KRRiT

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 06-10-2005, 16:38

Przewodnicząca Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Danuta Waniek zwróciła się w czwartek w liście otwartym do kandydata PO na prezydenta Donalda Tuska o zaniechanie planów zlikwidowania KRRiT.

Przewodnicząca Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Danuta Waniek zwróciła się w czwartek w liście otwartym do kandydata PO na prezydenta Donalda Tuska o zaniechanie planów zlikwidowania KRRiT.

Waniek przedstawiła list dziennikarzom w czwartek na konferencji prasowej. Powiedziała, że odnosi się w nim do wypowiedzi Donalda Tuska, w których postuluje on zlikwidowanie KRRiT, m.in. z powodu zbyt dużych kosztów.

Zdaniem Waniek, Rada należy do instytucji, których budżet jest najniższy, a "truizmem jest stwierdzenie, że działalność państwowa musi kosztować". Jak wyjaśniła, w ubiegłym roku wydatki KRRiT wyniosły 19 mln zł, a do budżetu państwa Rada wpłaciła 35 mln zł (m.in. z tytułu opłat za koncesje radiowe i telewizyjne - PAP). W tym roku planowany dochód Rady ma wynieść 9 mln zł, a KRRiT wpłaciła już do budżetu państwa 5 mln zł, przy swoim budżecie wynoszącym 19 mln zł.

Zdaniem Waniek, z wypowiedzi Tuska można wysnuć wniosek, że osoby, które obecnie zasiadają w KRRiT, z wyboru prezydenta RP i parlamentu, traktuje on jako "godnych zwalczania przeciwników politycznych". "Apeluję do pana, aby zaniechał pan głoszenia takich haseł" - czytamy w liście.

Jak napisała Waniek, Tusk nie proponuje zamiast Rady żadnego innego regulatora rynku mediów elektronicznych. "A przecież regulator niezależny od administracji rządowej i niezależne media publiczne są jednym z najważniejszych fundamentów społeczeństwa demokratycznego" - zaznaczyła Waniek w swoim liście.

Według niej, efektem działań KRRiT jest "dziś dobrze zagospodarowany rynek mediów elektronicznych". Szefowa Rady podkreśliła, że zasługą tej instytucji są "niezależne media publiczne". W liście zaznaczyła też, że Rada jest potrzebna, m.in. w związku z planami utworzenia w Polsce nowoczesnego prawa medialnego.

Podczas konferencji dyrektor departamentu reklamy KRRiT Stanisław Celmer przedstawił wydatki poszczególnych komitetów wyborczych na płatne reklamy wyborcze w mediach elektronicznych.

Najwięcej - 12 mln zł 141 tys. zł - wydał PiS, 8 mln 127 tys. zł - Platforma Obywatelska. Kampania wyborcza kosztowała: LPR - 5 mln 227 tys. zł, SLD - 3 mln 216 tys. zł; PSL - nieco ponad 3 mln; Samoobronę - 1 mln 860 tys. zł.

Dane dostarczyło 200 nadawców radiowych (stacje komercyjne i publiczne), 29 nadawców telewizyjnych i 47 nadawców kablowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane