Warner Bros. Discovery ogłosił, że latem 2025 roku jego platforma streamingowa Max powróci do nazwy HBO Max. Koncern medialny wycofał się tym samym z wcześniejszego globalnego rebrandingu, który rozpoczął się w 2023 roku. W Polsce serwis VOD zaczął działać pod nazwą Max niespełna rok temu - 11 czerwca 2024 roku.
Decyzja o usunięciu marki HBO z nazwy platformy była następstwem połączenia portfolio Warner Bros i Discovery, które w 2022 roku na mocy fuzji stworzyły jeden koncern medialny. Wówczas wskazywano, że celem jest poszerzenie oferty o treści z dawnej platformy Discovery+, takie jak programy kulinarne, dokumentalne czy popularnonaukowe i dotarcie do szerszej grupy odbiorców. Rebranding spotkał się z mieszanym odbiorem.
Warner Bros. Discovery stawia na prestiż
- Dziś przywracamy HBO, markę, która reprezentuje najwyższą jakość w mediach, aby jeszcze bardziej przyspieszyć wzrost w nadchodzących latach – stwierdził w środowym oświadczeniu dyrektor generalny David Zaslav. Jak dodał, to element szerszej strategii skoncentrowanej na unikatowości oferty. Powrót marki HBO do nazwy serwisu VOD ma, zdaniem firmy, podkreślić jej prestiżowy charakter.
Czy MÓGŁBYM mieć na sobie jeszcze więcej marek?
— Max Polska (@StreamMaxPolska) May 14, 2025
HBO Max wraca tego lata.#Przyjaciele pic.twitter.com/KLnlVflOnR
Z ostatnich dostępnych danych wynika, że platforma Max ma ponad 120 milionów subskrybentów na całym świecie. Koncern Warner Bros. Discovery jest właścicielem takich medialnych marek jak studia filmowe Warner Bros Entertainment, DC Entertainment oraz stacji telewizyjnych spod szyldu HBO, CNN i Eurosport. W portfolio amerykańskiej firmy jest także polska grupa medialna TVN i jej platforma VOD Player.