Warsaw Summer Jazz Days

Robert Buczek
13-06-2003, 00:00

Od 16 do 22 czerwca potrwa kolejna edycja Warsaw Summer Jazz Days (WSJD) — festiwalu budzącego tyleż kontrowersji co zainteresowania. Program zadziwia różnorodnością — pojmowanie jazzu przez Mariusza Adamiaka, twórcę i organizatora WSJD, jest oryginalne. Na niewielu festiwalach jazzowych w ciągu tygodnia można posłuchać formacji grających tak odmienną muzykę.

Festiwalowy maraton rozpocznie się w poniedziałek w Sali Kongresowej od koncertu jednej z wybitniejszych formacji ambitnego rocka — King Crimson. We wtorek w Dramatycznym Jazzgocie wystąpią formacje elektroniczne: sięgający, oprócz elektroniki, po instrumenty akustyczne, jazzowe wpływy i sample dźwięków konkretnych Radian oraz zwrócony w stronę awangardy i estetyki nois, nie stroniący od eksperymentów Das Syntetische Mischgewebe. W środę Kongresowa należeć będzie do supergrupy Johna Zorna — Naked City, którą współtworzą gitarzyści Bill Friesell i Fred Frith, grający na syntezatorach Wayn Horvitz, perkusista Joey Baron oraz wokalista Mike Patton. W czwartek wnętrza Dramatycznego Jazzgotu wypełni muzyka grupy Robotobibok, będącej jednym z największych objawień polskiej sceny muzycznej ostatnich lat. Program piątkowego wieczoru w Kongresowej ucieszy nawet ortodoksyjnych miłośników jazzu granego z ciosem i fantazją — wystąpi młoda, nowojorska, robiąca błyskawiczną karierę kapela Gutbucket oraz trio saksofonisty Davida S. Ware’a, które zaprezentuje projekt zatytułowany „Sonny Rollins Freedom Suite”. W sobotę, w tym samym miejscu, swoje „New Conception of Jazz” przedstawi jeden z najoryginalniejszych muzyków europejskich — pianista Bugge Wesseltoft, odważnie wpisujący się w nurt nu-jazzu. Zwieńczeniem festiwalu będzie niedzielny koncert ulubieńca nie tylko jazzowej publiczności — Jana Garbarka. Zapewne i tym razem Sala Kongresowa okaże się zbyt mała, by pomieścić wszystkich miłośników muzyki norweskiego saksofonisty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Robert Buczek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Warsaw Summer Jazz Days