Wątpliwości i obawy można przekuć w biznes

  • Marta Bellon
22-04-2015, 00:00

KE wraz z doświadczonymi przedsiębiorcami chce przekonać Polaków, że warto zdobyć się na odwagę i założyć własną firmę.

Dla wielu Polaków założenie własnej firmy pozostaje w sferze marzeń. Według danych The Global Enterprenership Monitor prawie jedna trzecia badanych w wieku 18-64 lata widzi dobre warunki do założenia firmy w miejscu zamieszkania, ale połowa z nich nawet nie rozpoczyna własnego biznesu. Powód? Boją się niepowodzenia. Ten problem dostrzegła Komisja Europejska (KE) i uruchomiła projekt Watify o charakterze nonprofit, który ma przyczynić się do stworzenia nawet 1,5 mln miejsc pracy w cyfrowej gospodarce w krajach UE. Według KE to właśnie ten obszar stwarza ogromne możliwości dla rozwoju biznesu. W ramach projektu organizowane są spotkania z przedsiębiorcami, którzy stworzyli własne firmy lub zbudowali ich pozycję dzięki najnowszym technologiom. Dzielą się na nich wątpliwościami i doświadczeniami, jakie mieli na starcie działalności gospodarczej. Spotkania organizowane są w miastach całej Polski. Ich uczestnikami mogą być wszyscy, którzy myślą o założeniu własnego biznesu lub już rozpoczęli działania w tym kierunku — nie tylko studenci i absolwenci, ale też ci, którzy chcą zmienić swoją ścieżkę zawodową.Harmonogram jest dostępny na stronie internetowej projektu.

— Watify ma pomóc młodym przedsiębiorcom nabrać odwagi i uświadomić im, że wątpliwości nie powinny być czynnikiem hamującym, ale że można je przekuć najpierw w kreatywną dyskusję, a potem w efektywny biznes — mówi Krzysztof Chełpiński, członek zarządu Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji, który po 25 latach pracy na etacie zdecydował się założyć własną firmę. Izba koordynuje projekt w Polsce. Do grona ekspertów Watify należą m.in: Stefan Batory, twórca iTaxi, Przemysław Gacek, założyciel i prezes Grupy Pracuj, czy Tomasz Jabłoński, założyciel i prezes Qpony.pl. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Wątpliwości i obawy można przekuć w biznes