Wawel na lato

GRA
opublikowano: 15-02-2008, 00:00

Producent słodyczy zaskoczy w tym roku rynek nowymi produktami. Letnia linia czekoladek osłabi efekt sezonowości.

Producent słodyczy zaskoczy w tym roku rynek nowymi produktami. Letnia linia czekoladek osłabi efekt sezonowości.

Wawel poprawił w 2007 r. wyniki na wszystkich poziomach. Sprzedaż wzrosła prawie o 3 proc., do 245 mln zł. Mocniej, bo o 20 proc., wzrósł zysk ze sprzedaży, do 29,5 mln zł. Lepszy jest też wynik operacyjny i netto, choć zyski za 2006 r. trzeba najpierw oczyścić z jednorazowego zysku ze sprzedaży nieruchomości (w raporcie zysk ze zbycia nieruchomości wynosi 32,5 mln zł). W 2007 r. zysk operacyjny wyniósł 28 mln zł, a netto 22,4 mln zł.

— To dobre wyniki, szczególnie w obliczu rosnących cen surowców. W tym roku chcemy poprawić dynamikę sprzedaży do około 10 proc. Rentowność powinna zostać utrzymana na obecnym poziomie — mówi Dariusz Orłowski, prezes Wawelu.

W tych szacunkach uwzględniono planowane na ten rok wzbogacenie oferty Wawelu. W drugim kwartale na sklepowe półki wjadą czekoladki w „letniej” odsłonie.

— To będzie oferta ściśle sezonowa. W ten sposób chcemy poszukać klientów w tradycyjnie słabszym dla nas okresie — wyjaśnia Dariusz Orłowski.

Dzięki temu moce produkcyjne zakładu Wawelu będą lepiej wykorzystane. A to przełoży się na wyniki.

Poza nową ofertą spółka planuje większe nakłady na promocję. To nieuniknione, ponieważ wzrosły ceny reklam np. w telewizji. Z tego też powodu krakowska spółka zmniejsza liczbę swoich marek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wawel na lato