Ważne dane

DI
opublikowano: 09-05-2012, 00:00

E-sklepy utrudniają zwroty

Sprzedawcy elektroniki w internecie utrudniają kupującym zwrócenie towaru. Raport dla bloga Interaktywnie.com przygotował serwis Prokonsumencki.pl. Tylko 5 proc. regulaminów sklepów z telewizorami stosuje zapisy w pełni zgodne z prawem. Pozostałe mniej lub bardziej naruszają interesy konsumentów.

Odsetek e-sklepów, stosujących niedozwolone klauzule

65 proc. — Zwracany w tym trybie towar zostanie przyjęty tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie odesłany w oryginalnym, nieuszkodzonym pudełku, z kompletną jego zawartością, a sam produkt oraz akcesoria będą nieuszkodzone oraz nie będą nosiły jakichkolwiek śladów używania.

35 proc. — Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby opisy nie zawierały informacji nieprawdziwych, ale nie odpowiada za ewentualne niezgodności z rzeczywistością.

30 proc. — Sklep zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu

25 proc. — Jedynie poprawnie spisany protokół uszkodzenia umożliwi wymianę sprzętu na nowy lub uzyskanie odszkodowania. Protokół należy przesłać niezwłocznie do siedziby sprzedawcy. Reklamacje w firmie kurierskiej mogą być zgłaszane w przeciągu 5 dni od daty doręczenia przesyłki, po tym terminie reklamacje związane z uszkodzeniem towaru nie będą rozpatrywane.

Źródło: Prokonsumencki.pl dla Interaktywnie.com

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu