Waży się przyszłość Plusa

WIS
opublikowano: 20-11-2007, 00:00

Wiadomo już, co stanie się ze sklepami sieci Plus w Niemczech. Przyszłość ponad 200 polskich sklepów pozostaje jednak zagadką.

Wiadomo już, co stanie się ze sklepami sieci Plus w Niemczech. Przyszłość ponad 200 polskich sklepów pozostaje jednak zagadką.

Plus, trzecia pod względem wielkości sieć sklepów dyskontowych w Polsce, która należy do niemieckiego Tengelmanna, wkrótce powinna zmienić oblicze. Jej właściciel oddał właśnie kontrolę nad niemiecką siecią Plus grupie Edeka, która jest jego silnym rywalem w sek- torze handlu. Nie doszło w tym przypadku jednak do klasycznego przejęcia, lecz do powołania joint venture, w której 70 proc. udziałów będzie mieć Edeka. Podobny scenariusz może zostać zrealizowany także w Polsce.

— Trwają negocjacje z potencjalnymi partnerami we wszystkich innych krajach w których działa sieć Plus. Mają one zapewnić dalszy, strategiczny rozwój sieci — odpowiada enigmatycznie Jutta Meister z centrali Tengelmanna pytana o los polskich sklepów.

O tym, że sporo może się zmienić na polskiej mapie handlowej w rezultacie takiej roszady, świadczyć mo- że to, co planowane jest w Niemczech. Jutta Meister informuje, że w efekcie porozumienia z Edeką z prawie 3 tys. sklepów Plus pod logo tej sieci pozostanie jedynie 800 placówek w centrach miast. Pozostałe przejdą pod szyld Edeki (Netto Marken-Discount).

W Polsce najsilniejszymi kandydatami do „partnerstwa” z Plusem będą zapewne Biedronka (1000 sklepów), Lidl (270) i duńska sieć dyskontowa Netto (blisko 130 placówek). Czarnym koniem może jednak okazać się znany z niskich cen niemiecki Aldi, który w pierwszym kwartale 2008 r. ma otworzyć w Polsce pierwsze sklepy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy