Andrzej Patalas
Spółka Autostrada Wielkopolska, którą kieruje, przez wiele lat nie mogła porozumieć się z rządem w sprawie finansowania autostradowej infrastruktury. Kiedy znaleziono kompromis, prace na autostradzie A-2 (Nowy Tomyśl-Konin) ruszyły pełną parą. O ile w 2002 r. państwo zbudowało 6 km autostrad, AWSA zmodernizowała 48 km drogi Września-Konin, realizuje prace na odcinku Września-Nowy Tomyśl, a już przygotowuje projekt budowy autostrady do granicy w Świecku. Banki zadeklarowały wsparcie. Odcinek Nowy Tomyśl-Świecko ma kosztować 3 mld zł, a łącznie autostrada z Konina do granicy — 5,43 mld zł.
Andrzej Szukalski
Kierowany przez niego Bank Pocztowy miał rozwijać własną sieć i wykorzystywać do sprzedaży produktów placówki Poczty Polskiej. Prezes chciał na realizację tych planów pozyskać od udziałowców do 100 mln zł. Niestety, większościowy właściciel spółki — Poczta Polska, postanowił sam zająć się sprzedażą produktów bankowych. Nie godzi się także na to, aby bank miał konkurencyjną wobec poczty sieć placówek. Przejmuje więc od banku oddziały i część pracowników, sprowadzając go do roli producenta produktów finansowych.