Wektory

Paweł Janas, Wojciech Kowalczuk
09-01-2002, 00:00

Philippe Jombart

W sytuacji, gdy polski rynek samochodowy od dwóch lat boryka się z poważnym załamaniem popytu, kierowana przez niego firma Renault Polska radzi sobie nadzwyczaj dobrze. W 2001 r. sprzedała 28,9 tys. pojazdów i jako jedyna spośród 5 największych dostawców aut na polskim rynku wykazała wzrost sprzedaży. Wyniósł on co prawda tylko 3,6 proc., ale w sytuacji, gdy np. sprzedaż FIAT-a spadła blisko o 40 proc., a Daewoo o ponad 60 proc., to naprawdę duże osiągnięcie.

Wojciech Kostrzewa

Sposób, w jaki kieruje on BRE Bankiem, nie zawsze zgodny jest zasadami etyki prowadzenia biznesu. Takiego przynajmniej zdania są przedstawiciele zarządu Polskiej Grupy Interim. Uważają oni, że posunięciem, które zdecydowanie z nie licuje z etyką, było wypowiedzenie kredytów PGI oraz okoliczności, w jakich to się stało. BRE Bank dał dłużnikowi zaledwie siedmiodniowy termin spłaty 55 mln zł długu. Sprawa jest skomplikowana i zapewne znajdzie finał w sądzie. Ale jedno jest niemal pewne: ewentualni kredytobiorcy zastanowią się teraz dwa razy nim podejmą decyzję o pożyczeniu pieniędzy z BRE. Po co ryzykować wrogie przejęcie?

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas, Wojciech Kowalczuk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy