Więcej bezpłatnych e-szkoleń dla przedsiębiorców

Dorota ZawiślińskaDorota Zawiślińska
opublikowano: 2025-04-17 20:00

„AI w biznesie”, „Dostępność produktów i usług biznesowych dla osób ze szczególnymi potrzebami” – to nowe kursy, które wzbogacą bazę Akademii PARP.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie są nowości w bazie Akademii PARP
  • ile kursów pojawi się w bazie platformy szkoleniowej do końca roku
  • na co czekają przedsiębiorcy
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Jeszcze w tym kwartale przybędzie przeznaczonych dla MŚP darmowych kursów e-learningowych, dostępnych w bazie platformy szkoleniowej Akademii Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

Stawiamy na praktyczną wiedzę i aktualność przekazywanych treści. Nasze kursy powstają we współpracy z doświadczonymi ekspertami-praktykami. Są one dostosowywane do dynamicznie zmieniających się realiów biznesowych. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą natychmiast wykorzystywać nowe umiejętności w prowadzeniu działalności gospodarczej – mówi Sławomir Biedermann, kierownik w departamencie wsparcia przedsiębiorczości w PARP.

Zwraca uwagę, że kursy Akademii PARP obejmują szeroką tematykę biznesową. Dotyczą m.in. marketingu internetowego, zarządzania zespołem, finansów, eksportu, prawa, transformacji cyfrowej i ESG. Osoby, które dopiero rozpoczynają przygodę z przedsiębiorczością, mogą zdobyć wiedzę także o zakładaniu i rozwijaniu działalności gospodarczej.

Strategie firm

Ostatnio lista e-szkoleń poszerzyła się m.in. o nowy kurs e-learningowy „Tworzenie strategii i planów rozwojowych w firmie”. Jest on przeznaczony dla przedsiębiorców, którzy chcą się dowiedzieć, z jakich kluczowych elementów powinny składać się wspomniane strategie. Eksperci opowiedzą, jak należy właściwie formułować i analizować długofalowe plany rozwojowe przedsiębiorstwa. Ponadto nauczą uczestników kursu, jak określić potencjalne ryzyko wdrożenia tych planów i w razie potrzeby je zminimalizować.

Przedsiębiorcy, którzy podbijają zagraniczne rynki, mogą wziąć udział w nowym e-szkoleniu „Różnice międzykulturowe w biznesie”. Eksperci wyjaśniają podczas zajęć, jakie różnice kulturowe wpływają na komunikację w biznesie, a także jak skutecznie prowadzić negocjacje w środowisku wielokulturowym. Opowiadają też, na co warto zwrócić uwagę, planując strategie marketingowe i dystrybucyjne skierowane na zagraniczne rynki.

Sześć nowości

Do końca roku w bazie Akademii PARP pojawi się sześć nowych kursów, z czego dwa jeszcze w tym kwartale. Te ostatnie to e-szkolenia: „Dostępność produktów i usług biznesowych dla osób ze szczególnymi potrzebami” i „AI w biznesie”.

– Oba kursy odpowiadają na realne wyzwania firm i są zgodne z najnowszymi trendami. To praktyczne narzędzia, które pomagają spełniać rosnące wymagania regulacyjne i oczekiwania klientów – zaznacza Sławomir Biedermann.

Pierwszy kurs jest skierowany do przedsiębiorców, którzy chcą zrozumieć potrzeby różnych grup konsumentów i oferować im produkty i usługi. Chodzi o osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich, niewidome, niesłyszące, z zaburzeniami psychicznymi i intelektualnymi oraz dysfunkcjami rozwojowymi. Na liście tych osób są również seniorzy, kobiety w ciąży i opiekunowie małych dzieci. Podczas zajęć przedsiębiorcy dowiedzą się, na czym polega projektowanie uniwersalne oraz jakie są zasady tworzenia dostępnych produktów i usług. Zdobędą też wiedzę o aktach regulujących tę tematykę.

Ciekawie zapowiada się wyczekiwany przez przedsiębiorców kurs „AI w biznesie”. Menedżerowie i pracownicy firm dowiedzą się m.in. jak wykorzystać sztuczną inteligencję do rozwoju przedsiębiorstw, budowania ich przewagi konkurencyjnej i optymalizacji procesów biznesowych.

Wspieranie rozwoju kompetencji przedsiębiorców i pracowników sektora MŚP to nasz strategiczny priorytet. E-learning pozwala im na rozwijanie kompetencji w dogodnym czasie i tempie, eliminując tradycyjne bariery dostępu do wiedzy. Dla wielu małych firm to realne narzędzie do zwiększania konkurencyjności na wymagających rynkach podkreśla Sławomir Biedermann.