Największy polski producent gier komputerowych dopina na ostatni guzik przygotowania do majowego debiutu trzeciej części „Wiedźmina”. Jak twierdzą przedstawiciele spółki, większość drobnych błędów w grze, które spowodowały przełożenie premiery z lutego na maj tego roku, została już usunięta. CD Projekt zamknął także budowę sieci dystrybucyjnej.Sprzedażą gry zajmie się 20 partnerów, a jej pudełkowa wersja będzie dostępna w sklepach w 109 państwach świata. Dzięki temu będzie jednym z najlepiej dostępnych produktów ze znaczkiem made in Poland w historii naszej gospodarki. Wisienką na torcie ma być kampania reklamowa „Wiedźmina 3”, która rozpocznie się kilka tygodni przed premierą.

— Jej budżet to 35 mln USD [ok. 133 mln zł — red.]. Pieniądze będą pochodzić od naszych partnerów, którzy w ramach umów dystrybucyjnych zobowiązali się do promocji „Wiedźmina 3” — mówi Adam Kiciński, prezes CD Projektu.
Dla porównania — budżet marketingowy pierwszej części wynosił 2,5 mln USD, a drugiej — 10 mln USD. Choć kampania ma być globalna, główne uderzenie reklamowe jest wycelowane w największy rynek gier na świecie: USA. Ze względu na jego specyfikę nowa część przygód Geralta z Rivii będzie przede wszystkim reklamowana w amerykańskiej telewizji. Do tego dojdą reklamy w kinach, outdoor oraz internet.
— Od początku staraliśmy się przykuć uwagę graczy, którzy wcześniej grali w „Wiedźmina” albo po prostu lubią gatunek RPG. Tuż przed premierą skoncentrujemy się na znacznie szerszej grupie, która kupuje hity. To właśnie do niej będzie adresowana nasza kampania — mówi Adam Kiciński.
Mimo że do premiery „Wiedźmina 3” zostały dwa miesiące, CD Projekt już zarabia na grze. Ze sprawozdania finansowego za 2014 r. można wyczytać, że firma miała na kontach 56 mln zł gotówki w kategorii pozostałe zobowiązania. Zdecydowana większość pieniędzy podchodzi z zaliczek od dystrybutorów. Zostaną one zaksięgowane jako przychody w dniu premiery gry. Podobnie będzie z wpływami z przedsprzedaży tytułu. Spółka nie informowała do tej pory, ilu graczy zdecydowało się już zamówić trzecią część przygód Geralta.