WIG20 mocno w górę

Kamil Zatoński
opublikowano: 04-11-2010, 10:26

Zwyżki na europejskich giełdach i dobre wyniki rodzimych blue chipów zachęciły inwestorów do kupowania akcji.

Po godzinie sesji WIG20 zyskiwał ponad 1,5 proc., dzięki czemu z łatwością przekroczył barierę 2700 pkt. Główna w tym zasługa KGHM, PKN i Pekao, których kursy rosły po 2,5-3,5 proc.

Wśród blue chipów skalą wzrost wyróżniał się też Lotos. W III kwartale spółka zanotowała 1,05 mld zł zysku netto. To o ponad 200 mln zł więcej od średniej prognoz analityków.

Inwestorzy dobrze przyjęli też lepsze od oczekiwań osiągnięcia BRE Banku. Zyskuje też PKO BP, którego zysk netto w III kwartale był zbliżony do konsensusu. Bez emocji odebrano natomiast wyniki Dom Development (zgodne z oczekiwaniami) i Netii (gorsze od oczekiwań). Spada za to kurs Impexmetalu. W III kwartale spółka miała 19 mln zł zysku netto.

W gronie mniejszych spółek najmocniej rosną notowania Internet Group. „PB” pisze, że koło ratunkowe firmie rzucił Target BPO. Podmiot chciałby przejąć najcenniejsze aktywa likwidowanej spółki i na jej plecach wejść na GPW. Teraz piłka po stronie obecnego głównego akcjonariusza – Jana Wojciechowskiego oraz BRE Banku, głównego kredytodawcy giełdowej spółki.

Drożeją też akcje Fasingu. W „Parkiecie” wiceprezes spółki Maksymilian Klank mówi, że papiery były ostatnio niedowartościowane, a przyczyn zwyżki notowań można upatrywac w stabilizującej się sytuacji finansowej spółki.

Warto zawrócić uwagę na wyraźną zwyżkę notowań branżowych outsiderów: Ciechu (ponad 5 proc.) i BPH (prawie 5 proc.).

Na przeciwnym biegunie jest za to inna znajdująca się w dużych kłopotach spółka – Techmex. Jej notowania spadają o ponad 10 proc.

Kolejną sesję z rzędu negatywnie wyróżnia się Petrolinvest, którego walory nadal tracą na wartości i po raz kolejny są najtańsze w historii. „Parkiet” zauważa, że kurs jest już poniżej wartości nominalnej akcji, co według Renaty Miś z DM Amerbrokers może to być problemem przy ewentualnej emisji akcji. Cena emisyjna nie może być bowiem niższa od nominału.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane