Wirtualni doradcy do poprawki

opublikowano: 26-03-2019, 22:00

Sprawy organizacyjne, takie jak prowadzenie terminarza (31 proc.), a także kupowanie żywności i innych towarów przez internet (odpowiednio 19 i 10 proc.) — do tego najczęściej służą nam asystenci głosowi.

ch popularność napędzają głównie Google Assistant, Siri i Alexa. Mówienie zamiast pisania na klawiaturze jest o wiele łatwiejsze. Niemniej boty ciągle uważamy za niedoskonałe — wynika z badania reichelt elektronik (europejski dystrybutor elektroniki online). 58 proc. respondentów twierdzi, że wiele do życzenia pozostawia rozpoznawanie mowy przez te narzędzia. 45 proc. wskazuje, że wykonują one błędnie polecenia. 33 proc. spodziewa się rozszerzenia funkcjonalności e-doradców — zależy im zwłaszcza na kompatybilności z innymi urządzeniami. Połowa ankietowanych wyraża obawy dotyczące bezpieczeństwa. 42 proc. ankietowanych oczekuje od botów większego wsparcia w podejmowaniu decyzji zakupowych, a 32 proc. chce, by rozpoznawały i reagowały na ludzkie emocje.

a9c2adc0-8c30-11e9-b683-526af7764f64
Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu