Wirtualni doradcy do poprawki

opublikowano: 26-03-2019, 22:00

Sprawy organizacyjne, takie jak prowadzenie terminarza (31 proc.), a także kupowanie żywności i innych towarów przez internet (odpowiednio 19 i 10 proc.) — do tego najczęściej służą nam asystenci głosowi.

ch popularność napędzają głównie Google Assistant, Siri i Alexa. Mówienie zamiast pisania na klawiaturze jest o wiele łatwiejsze. Niemniej boty ciągle uważamy za niedoskonałe — wynika z badania reichelt elektronik (europejski dystrybutor elektroniki online). 58 proc. respondentów twierdzi, że wiele do życzenia pozostawia rozpoznawanie mowy przez te narzędzia. 45 proc. wskazuje, że wykonują one błędnie polecenia. 33 proc. spodziewa się rozszerzenia funkcjonalności e-doradców — zależy im zwłaszcza na kompatybilności z innymi urządzeniami. Połowa ankietowanych wyraża obawy dotyczące bezpieczeństwa. 42 proc. ankietowanych oczekuje od botów większego wsparcia w podejmowaniu decyzji zakupowych, a 32 proc. chce, by rozpoznawały i reagowały na ludzkie emocje.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu