Wirtualny bot zamiast żywego konsultanta

opublikowano: 11-11-2019, 22:00

Do 2030 r. 67 proc. działań dotyczących obsługi klienta odbywać się będzie za pośrednictwem inteligentnych maszyn, bo tego oczekują konsumenci — wynika z najnowszego badania SAS.

80 proc. kupujących chce, by dostarczaniem przesyłek zajęły się drony lub pojazdy samoprowadzące. 81 proc. nad kontakt z doradcą przedkłada interakcje z czatbotem (program komputerowy). 78 proc. spodziewa się ulepszonych aplikacji wirtualnych i narzędzi klasy mixed reality, umożliwiających dokładne obejrzenie produktu (np. jak kurtka będzie wyglądać na nabywcy lub czy stół będzie pasować do salonu). Im młodsi respondenci, tym większa otwartość na nowe technologie w handlu. Jest tylko jeden haczyk: rozwiązania cyfrowe powinny działać dyskretnie, w tle — w przeciwnym razie zostaną uznane za narzędzia inwigilacji i manipulacji. Potrzeba analityki biznesowej, aby wiedzieć, jak bardzo można wnikać w prywatność konsumenta.

56 proc. - taki odsetek konsumentów oczekuje, że już w 2025 r. będą odwiedzać odległe miejsca lub uczestniczyć w wydarzeniach rozrywkowych za pośrednictwem technologii mixed reality.

a9c2adc0-8c30-11e9-b683-526af7764f64
Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu