WiseGroup nabyła 30 proc. udziałów w kancelarii prawno-podatkowej Finerto, specjalizującej się w doradztwie dla MŚP. To szósta firma, która dołączyła do grupy założonej przez Szymona Negacza. Dotychczas należały do niej SellWise, HireWise, AdWise, Let's Automate i Instytutu Rozwoju Sprzedaży i Marketingu. WiseGroup szacuje, że na koniec 2025 r. będzie obsługiwać łącznie ponad 1000 klientów, a jej przychody przekroczą 55 mln złotych.
Przyłączenie do grupy Finerto to - według Szymona Negacza - odpowiedź na rosnące potrzeby rynku.
- Współpracując z klientami zauważyliśmy, że kwestie prawne i podatkowe często wynikają z głębszych problemów biznesowych firm. Nasi konsultanci, analizując rentowność poszczególnych linii biznesowych, klientów czy projektów, wielokrotnie stykali się z zagadnieniami wymagającymi wiedzy eksperckiej. Dzięki dołączeniu Finerto do WiseGroup możemy oferować przedsiębiorcom pełne spektrum doradztwa – od strategii i sprzedaży po finanse i podatki – w ramach jednej, spójnej struktury – mówi Szymon Negacz, założyciel WiseGroup.
Podobnego zdania jest Finerto, według której doradztwo prawne i podatkowe to często tylko element większej układanki.
- Wielu przedsiębiorców identyfikuje wyzwania jako kwestie formalno-prawne, podczas gdy ich źródłem mogą być model biznesowy, strategia sprzedaży czy marketing. Dołączenie do WiseGroup pozwala nam spojrzeć na te zagadnienia w sposób holistyczny i dostarczać rozwiązania skrojone na miarę rzeczywistych potrzeb firm – dodaje Mateusz Chinczewski, Prezes Zarządu Finerto.
Wejście kancelarii prawno-podatkowej do grupy nie jest zaskoczeniem. Strategia WiseGroup zakłada współpracę z firmami, które komplementarnie uzupełniają jej ofertę
- Finerto doskonale wpisuje się w te założenia i tak jak pozostałe spółki w grupie – pomaga innym przedsiębiorcom w mądrym wzroście. Cieszę się, że współpraca projektowa przerodziła się w inwestycję i długofalowe partnerstwo – podsumowuje Szymon Negacz.
Przejęcie kancelarii ma umocnić pozycję rynkową obu firm i utrudnić konkurencji wejście na rynek. Mimo przejęcia 30 proc. udziałów przez grupę, marka Finerto pozostanie na rynku.
- Integracja naszych zespołów przebiega w sposób płynny i naturalny. Współpracujemy z WiseGroup w ramach wspólnej przestrzeni komunikacyjnej, korzystając z tych samych narzędzi. Co więcej, nasze zespoły uczestniczą we wspólnych inicjatywach integracyjnych i szkoleniowych – komentuje Mateusz Chinczewski.