Włosi chcą robić interesy z polską branżą mody

Sylwester SacharczukSylwester Sacharczuk
opublikowano: 2013-02-05 00:00

Cel biznesmenów ze słonecznej Italii: współpraca z polskimi firmami zajmującymi się produkcją odzieży i dodatków.

Kilkunastu włoskich przedsiębiorców przyjeżdża do Polski z nadzieją na znalezienie kontrahentów i nowe umowy handlowe. Będzie ich można spotkać podczas Targów Mody Poznań, które odbędą się od 19 do 21 lutego. W stolicy Wielkopolski pojawią się producenci i dystrybutorzy odzieży damskiej (Kontatto, Emme International, Suerte), jak i męskiej (Piero Gachi).

None
None

Nie zabraknie też producentów bielizny (Valery, Effe. Gi.Bi). Obok nich w Poznaniu swoją ofertę zaprezentują firmy zajmujące się produkcją torebek (Arcadia, Pelletteria L’Europea) i odzieżowych dodatków (Mezzamela, Maru By Safri). Wszyscy mają nadzieję na nawiązanie ciekawych kontaktów z przedsiębiorcami z Polski.

Na wyższy poziom

— Nasza marka jest już dosyć dobrze dystrybuowana w Polsce, na przykład ostatnio podpisaliśmy umowę o współpracy z siecią handlową Royal Collection. Chcielibyśmy jednak naszą obecność w waszym kraju przenieść na wyższy poziom, być może przy pomocy wyłącznego dystrybutora z odpowiednią inwestycją w reklamę — mówi Federico Ballandi, prezes firmy Kontatto.

We współpracy z Polską upatrują swojej szansy na rozwój także inni włoscy przedsiębiorcy. Firma P&T Furs już kilka lat temu postawiła na udział w zagranicznych targach mody, tym razem na jej celowniku jest Poznań. Przedsiębiorstwo CSM ma już na koncie kontakty z Polską, ale chciałoby je poszerzyć, znajdując kolejnych kontrahentów. Podobne zamiary ma Maru By Safri.

Poznać rynek

Oprócz włoskich przedsiębiorców do Poznania przyjadą też przedstawiciele Centergross, europejskiego centrum handlu hurtowego z Bolonii. To jednocześnie siedziba wielu producentów odzieży — łącznie w centrum o powierzchni ponad 1 mln mkw. obecnych jest 240 marek z sektora mody. To firmy, nie tylko z Włoch, ale też z wielu krajów Europy, Azji, Bliskiego Wschodu i Ameryki.

— Przyjeżdżamy do Polski, bo szukamy nowych możliwości współpracy biznesowej — chcemy poznać przedsiębiorców, dystrybutorów oraz agencje promocji i komunikacji zajmujące się organizacją spotkań biznesowych. Chcemy też dowiedzieć się, jakie typy produktów modowych najbardziej odpowiadają polskiemu rynkowi — wymienia Francesco Salizzoni, dyrektor ds. komunikacji z Centergross.

Z wystawcami z południa Europy będzie można porozmawiać podczas kolejnej edycji „Spotkań z modą włoską”, które odbędą się na targach. Tegoroczną nowością będzie włoski Temporary Store.

Oprócz tradycyjnej ekspozycji wystawcy z Italii zaaranżują dla handlowców i hurtowników z branży odzieżowej, obuwniczej i skórzanej trzydniowy sklep z odzieżą i akcesoriami czołowych marek.

WIĘCEJ INFORMACJI

Szczegółów na temat targów i współpracy z włoskimi firmami udziela:

Alina Piotrowska

Unifiere tel.: +39 340 7265983 tel.: +48 885 704 336 (dostępny podczas targów)