Wojewódzki rower

Samorząd w Łódzkiem

Rowery miejskie to już za mało — samorządowcy chcą uruchomić wspólną dla całego regionu sieć wypożyczalni. Lokalne władze przeznaczą na to 17 mln zł. Urzędnicy samorządowi poinformowali, że rozpoczynają poszukiwania wykonawcy projektu „Rowerowe łódzkie”, realizowanego przez województwo we współpracy z Łodzią. W ramach programu w województwie mają jeździć 1002 jednoślady — ich stacje powstaną m.in. w Koluszkach, Kutnie, Łasku, Łowiczu, Pabianicach, Sieradzu, Skierniewicach, Zduńskiej Woli i Zgierzu.

W Łodzi przybędzie 140 rowerów publicznych, 14 stacji i 8 parkingów rowerowych. Wartość przedsięwzięcia oszacowano na 17 mln zł. Łódź dofinansuje je kwotą 621 tys. zł. Wkrótce ma być ogłoszony przetarg, który wyłoni wykonawcę, a budowa stacji ma się zacząć w przyszłym roku. Pomysł na wojewódzki rower publiczny powstał — jak informują urzędnicy — w związku z obserwacjami w różnych środkach komunikacji miejskiej. Mieszkańcy często przewozili nimi rowery. Stało się to uciążliwe dla przewoźników i pasażerów.

— Postanowiliśmy więc zaproponować rower publiczny. Można nim przyjechać na przystanek transportu publicznego, zostawić na stacji rowerowej, przemieścić się pociągiem lub innym środkiem transportu i znów skorzystać z roweru publicznego w miejscu, do którego dojeżdżamy — tłumaczy Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. Nowy system będzie zgodny z już działającym w Łodzi „Rowerem Publicznym”, w ramach którego po rozbudowie mają być dostępne 2002 rowery (wkrótce miasto ogłosi przetarg na budowę 56 kolejnych stacji).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Samorządy / Wojewódzki rower