Wolniej, ale z logo

opublikowano: 01-01-2019, 22:00

Osłabienie koniunktury za granicą, rosnące koszty i ograniczenia handlu na rodzimym podwórku — oto główne wyzwania dla branży w 2019 r.

— Mniej więcej od wakacji widać osłabienie na rynku domowym w Europie Zachodniej, które jest odbiciem sytuacji na giełdach. Ludzie widzą, że ich inwestycje już nie zyskują, a wręcz zaczynają tracić na wartości, więc mniej chętnie wydają na remonty i wyposażenie — mówi Roman Przybylski, członek zarządu i dyrektora handlowego Grupy Nowy Styl.

Przewiduje, że w tym roku nadal będziemy mieli do czynienia z lekkim spowolnieniem.

— Popyt powinien być jednak cały czas stosunkowo mocny, a rok — dobry, choć zapewne nie aż tak, jak poprzedni — uważa menedżer. Krośnieńska firma specjalizuje się w wyposażeniu dla biur i przestrzeni publicznych. Nadzieję pokłada w dobrej kondycji potencjalnych odbiorców.

— Firmy mają gotówkę i z uwagi na wymagający rynek pracy relatywnie chętnie ją inwestują w polepszanie standardu wyposażenia biur — mówi Roman Przybylski.

Spodziewa się jednak również dużej zmienności popytu w poszczególnych kwartałach 2019 r. Firmy mogą m.in. wstrzymywać zakupy przed brexitem, co skompensuje późniejszy wzrost zamówień. Podobny może być efekt wyborów do Europarlamentu. Stabilna powinna być natomiast współpraca z „budżetówką”.

— Przyszły rok nie będzie należał do najłatwiejszych, m.in. ze względu na wzrost kosztów produkcji wynikający z podwyżek cen energii — zauważa Marcin Barański, dyrektor generalny firmy VOX. Zwraca też uwagę na bardziej długofalowe zjawisko w polskiej branży wyposażenia wnętrz — budowanie marek.

— Dbałość o własną tożsamość i odrębność stanowi coraz istotniejszy element budowania przewagi konkurencyjnej i z pewnością będzie jedną z ważniejszych tendencji dla branży meblowej w 2019 r. To wielka zmiana, bo przez lata w polskim meblarstwie dominowała polityka sprzedaży sił produkcyjnych — uważa Marcin Barański.

e4037212-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

VOX postawił na markę, m.in. własne projekty i oryginalne wzornictwo, już wiele lat temu.

— Ta filozofia sprawdza się nie tylko w Polsce — procentuje globalnie, np. w Meksyku. Dlatego w najbliższych miesiącach będziemy kontynuowali rozwój partnerskich punktów sprzedaży pod naszą marką na całym świecie — zapowiada dyrektor generalny VOX.

Jednym z wyzwań, z jakimi przyjdzie się zmierzyć branży wyposażenia wnętrz, będzie rozszerzenie zakazu handlu w niedziele.

Na polskim podwórku jednym z wyzwań, z jakimi przyjdzie się zmierzyć branży wyposażenia wnętrz, będzie rozszerzenie zakazu handlu w niedziele. Już w 2018 r. odcisnął się on na biznesie nawet takich rynkowych gigantów jak IKEA. Reprezentująca szwedzką firmę Marta Marczewska przyznaje, że choć w minionym roku obrachunkowym (zakończył się 31 sierpnia) sprzedaż sieci znacznie wzrosła (o około 11 proc.), to na skutek ograniczeń w handlu w niedziele wynik był niższy od pierwotnie zakładanego. W 2019 r. firma spróbuje nadrobić wolne niedziele w innych kanałach.

— Będziemy nadal skupiać się na rozwoju sprzedaży wielokanałowej, ale także na wprowadzaniu rozwiązań gospodarki obiegu zamkniętego — zapowiada Katarzyna Balashov, dyrektor ds. komunikacji IKEA Retail.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu