Wprost pionuje PMPG

KAJ
opublikowano: 19-11-2010, 00:00

Spółka liczy, że tygodnik da jej zarobić. Inne biznesy wciąż tkwią w marazmie.

Spółka liczy, że tygodnik da jej zarobić. Inne biznesy wciąż tkwią w marazmie.

35,5 mln zł — tyle mają wynieść przychody ze sprzedaży AWR "Wprost", wydawcy m.in. tygodnika o tym samym tytule. Ostatnio tygodnik w wielkich autoreklamach i mejlach chwali się dwucyfrowymi wzrostami sprzedaży egzemplarzowej. Ale przychody AWR "Wprost" urosną rok do roku ledwie o 1,4 proc. Spółka zapomni o zeszłorocznej stracie i ma przynieść ponad 5,5 mln zysku brutto. W 2013 r. zysk będzie podobny, ale przy niższej marży, bo wydawca tygodnika osiągnie 46,1 mln zł przychodów.

— Następne lata to czas inwestycji. Chcemy oprzeć się spadkowym tendencjom na rynku prasy. Stąd relatywnie mniejsze zyski — przekonuje Michał Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group (PMPG), do której od tego roku należy "Wprost".

PMPG, szykująca się do kolejnej emisji akcji, chwaliła się 43-procentowym wzrostem zysku brutto po trzech kwartałach. Jeśli do końca roku utrzyma wzrostowy trend, osiągnie 115 mln zł przychodów. Jeśli odejmiemy od nich efekt konsolidacji wyników AWR "Wprost", okaże się, że pozostałe biznesy PMPG nie wygenerowały większych przychodów niż w 2009 r., gdy było 81 mln zł. Wychodzi, że to dobre wyniki "Wprost" trzymają wynik netto PMPG nad kreską.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAJ

Polecane