"Wprost" z zyskiem, ale Point Group ze stratą

ONO
opublikowano: 2011-03-19 22:05

Strata netto przypadająca na akcjonariuszy Platformy Mediowej Point Group (PMPG) to 3,25 mln zł w 2010 r. Na poziomie jednostkowym wyniki są dużo gorsze.

- Skonsolidowana strata netto PMPG za rok 2010 wyniosła 3,25 mln zł. Zasadnicza różnica pomiedzy wysokoscia straty jednostkowej PMPG (20 mln 237 tys. zł) i skonsolidowana wynika z faktu, że odpis zwiazany z Grupa Kapitałowa Media Works i BMS w sprawozdaniu skonsolidowanym został ujety w roku 2009, natomiast w sprawozdaniu jednostkowym wszystkie istotne odpisy zostały dokonane w roku 2010 - wyjaśnia w liście do akcjonariuszy prezes Michał Lisiecki.

W ciągu roku sprzedaż grupy wzrosła z 81 do 83 mln zł, spadając na poziomie jednostkowym z 11,6 do 8,5 mln zł. Duże znaczenie dla wyników miało przejęcie wydawcy tygodnika "Wprost".

- Na koniec roku zysk brutto AWR WPROST wyniósł ponad 8,5 mln zł, a przychody przekroczyły 35,3 mln zł (bez rozliczen barterowych). Przy podobnym poziomie przychodów, w 2009 r. roku tygodnik
odnotował strate przekraczajaca 9,5 mln zł - wylicza Lisiecki w liście.

 Zobacz pełne wyniki PMPG>>