Wydawnicze nowości

  • Dorota Czerwińska
opublikowano: 12-01-2015, 00:00

Lektury

Biznes do góry nogami wywrócony

RICHARD BRANSON

Wydawnictwo Studio EMKA

Richard Branson przytacza historie przedsiębiorców, którzy wytyczają nowy szlak — przekształcają swoje firmy tak, by tworzyły dobro z korzyścią dla ludzi i całej planety. Koncentracja na zyskach spowodowała znaczące negatywne i niezamierzone konsekwencje. Ale same metodyzarabiania pieniędzy nie są tak ważne jak rezultaty ich stosowania: szkody wyrządzone ludzkości i środowisku naturalnemu. Albo świat biznesu stanie się społecznie odpowiedzialny, albo niedługo nie będzie świata, w którym biznes mógłby istnieć. Zdaniem Bransona w nadchodzących dekadach będą prosperować te firmy, które wiedzą, jak sobie radzić, czyniąc dobro. Te, które będą prowadzić tradycyjny biznes, skupione tylko na maksymalizacji zysków, nie przetrwają długo (i nie zasługują na to).

Big Data. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie

VIKTOR MAYER-SCHÖNBERGER, KENNETH CUKIER

Wydawnictwo MT Biznes

Dane są wszędzie, ale tylko pozornie tworzą szum informacyjny. Google przetwarza codziennie ponad 24 petabajtów danych. Facebook co godzinę dostaje do przetworzenia ponad 10 mln nowych fotografii, a jego użytkownicy każdego dnia klikają „lubię to” lub komentują coś prawie trzy miliardy razy, informując mimowolnie świat o swoich preferencjach. 800 mln użytkowników YouTube co sekundę dodaje godzinę nowych filmów. Liczba wiadomości na Twitterze rośnie co roku o około 200 proc. Autorzy Big Daty pokazują, że wystarczy mieć wiedzę i odpowiednie narzędzia, by poddać dane analizie, zbadać korelacje między nimi i dowiedzieć się wszystkiego o wszystkim. Dane mogą wtedy pomóc zmieniać świat, a także same zmienić się w złoto. Zamiast z fusów można dzisiaj wróżyć z informacji. I te wróżby się sprawdzają.

Motywacja i perswazja. Jak sprawić, by inni robili to, co chcesz

DR SUSAN WEINSCHENK

Wydawnictwo Edgard

Jak skutecznie zachęcić klienta do zakupu produktu, namówić dziecko do wykonywania obowiązków domowych albo przekonać szefa do swoich racji? Rozwiązaniem może być skorzystanie ze zdobyczy psychologii i nauki o mózgu. Książka dr Susan Weinschenk, doktor psychologii behawioralnej, założycielki Weinschenk Institute, pokazuje siedem najważniejszych bodźców motywacyjnych, które kierują ludzkimi pragnieniami. Prezentuje opracowane na podstawie najważniejszych bodźców strategie, które sprawdzą się w pracy i w domu, zawiera proste przykłady i konkretne techniki. Podpowiada, jak wykorzystać nawyki, mowę ciała, chęć rywalizacji czy złudzenia poznawcze do motywowania i przekonania innych. Radzi, kiedy warto prowokować, a kiedy lepiej się wycofać.

Supermenki

DEBORA L. SPAR

Wydawnictwo Poradnia K

Dajcie spokój, nie da się być perfekcyjną we wszystkim tytułową Supermenką — to przesłanie Debory L. Spar, rektorki kobiecej uczelni Barnard College przy Uniwersytecie Columbia, gdzie rozwija międzynarodowy program kobiecego przywództwa. „Supermenki” napisała, będąc u szczytu kariery, którą łączyła z rolą żony i matki. Ale zaczęła dostrzegać pułapkę, w którą w pogoni za doskonałością wpadła ona i tysiące innych kobiet. Jej książka jest osobistą historią o tym, jak kobiety wpadły w pułapkę feminizmu. „Supermenki” znalazły się na liście bestsellerów „New York Timesa”. [DCZ]

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane